טלטלה בשוק התקשורת: גולן טלקום "בודקת אופציות למכירה או מיזוג"

3 שנים אחרי שחברת הסלולר "גולן טלקום" החלה את פעילותה בישראל, ולאחר שהייתה שותפה בהורדת מחירי הסלולר, הודיעה החברה כי היא בוחנת את האפשרות למכירה או למיזוג (דיגיטל)

בני סלומון | כיכר השבת |
מיכאל גולן (צילום: אסף רביבו)

הסוף לתחרות בשוק התקשורת? 3 שנים אחרי שחברת הסלולר "גולן טלקום" החלה את פעילותה בישראל, ולאחר שהייתה שותפה בהורדת מחירי הסלולר באופן דרמטי במסגרת "רפורמת הסלולר" שהנהיג שר התקשורת בזמנו, משה כחלון, הודיעה החברה היום (רביעי) כי היא בוחנת את האפשרות למכירה או למיזוג עם חברה אחרת.

בהודעה שמסרה החברה היום נכתב כי "בעלי המניות של גולן טלקום קיבלו גילויי עניין לקונסולידטציה פוטנציאלית והעניקו מנדט לבנק השקעות להעריך ולבחון אפשרויות שיכולות להוביל למכירה, רכישה, מיזוג ושמירה על גולן טלקום עצמאית".

גורמים בחברה ששוחחו עם "כיכר השבת" הסבירו את המהלך ואמרו כי לאחר פניות רבות שקיבלה החברה בשנה האחרונה, החליטו בעלי המניות לבחון במשך כחצי שנה את שווי השוק שלה, ולבחון אפשרות למכירת החברה למשקיעים פרטיים, בנקים או אפילו חברת סלולר אחרת.

בחברה מדגישים כי נבחנת גם האופציה של רכישת חברת סלולר אחרת בישראל, שתמוזג לתוך חברת גולן טלקום. לדברי גורמים בחברה, אפשרות זו נבחנת ברצינות והיא שווה לסיכויים של החברה להימכר לאיש עסקים או לחברה ישראלית.

למרות זאת, במידה והחברה תחליט להתמזג עם חברת סלולר, או למכור את מניות החברה, הדבר יחייב את אישור משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים, שייאלצו לבחון היטב אם העסקה עלולה לפגוע בתחרות שהתפתחה בשוק בשנים האחרונות.

חברת "גולן טלקום" היא חברה פרטית כך שדוחותיה אינם חשופים לציבור, ועד היום לא ברור האם החברה רווחית ולא נחשפו דוחותיה של החברה, אפילו זהותם של בעלי המניות אינם ברורים דיים, כשההערכות הם כי איש העסקים הצרפתי, גזבייה ניאל, הוא זה שעומד מאחורי החברה, אחרי שחולל מהפכת תקשורת דומה בצרפת.

בחודשים הקרובים אמורה הייתה חברת גולן טלקום להיכנס גם לשוק האינטרנט הביתי, כמו גם לשירותים אחרים, כשהחברה איימה לחולל מהפכה של ממש בתחומי התקשורת בהם לא התעסקה עד עתה.

במקביל, לפני כשנה הודיעה החברה כי חתמה חוזה עם חברת הסלולר הגדולה בישראל - סלקום, על מנת להקים רשת תקשורת משותפת. החברה אף פירקה את כל התשתיות הפיזיות שהקימה במהלך השנים לאחר שזכתה במכרז. אלא שמשרד התקשורת דחה את ההסכם בגלל חשש לפגיעה בתחרות. לאחרונה אף איים משרד התקשורת לקנוס את החברה בעקבות פירוק התשתיות.

שיתוף הפעולה עם חברת סלקום אינו מסתכם רק בבניית אנטנות ותשתיות תקשורת משותפות בעלות של כ-2 מיליארדי שקלים, שכן מאז היווסדה, חברת גולן טלקום עשתה שימוש בתשתיות הפיזיות של חברת סלקום במקומות בהם לא הספיקה לפרוס את תשתיות התקשורת שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר