קנס על שמירת שבת

גפני לוינשטיין: לפתוח בחקירה פלילית נגד בעלי "שרונה מרקט"

ח"כ משה גפני פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד בעלי "שרונה מרקט", שחייבו עסק לפתוח את שעריו בשבת: "עוברים על החוק" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה הצהריים (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד בעלי מתחם "שרונה מרקט" בתל אביב, על כך שקנסו בעלי חנויות שלא פעלו בשבת.

"התפרסם היום כי בעלי מתחם שרונה מרקט בת"א קונסים את מר רמי בר לב המנכ"ל והבעלים של רשת בתי הקפה "הנריס" היות והוא איננו פותח את עסקו בשבתות" כתב גפני ליועמ"ש. "החוק במדינת ישראל אוסר עבודה בימי מנוחה ואף אוסר על כפיה חילונית, שלא לדבר על האמירה הציבורית הנובעת מקנסות אלו, כי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית מאפשרת ל"העניש" את מי שמבקש את הדבר האלמנטרי- היהודי לשמור שבת".

לדבריו: "העובדה שמתפרסמת היום שמה ללעג את תדמית המדינה והחברה בישראל בארץ ובעולם. אני דורש כי תורה לפתוח בחקירה פלילית נגד בעלי "שרונה מרקט" בעקבות העבירה על החוק בפעילותם האמורה".

כזכור, מוקדם יותר פורסם ב"כיכר השבת" כי במתחם שרונה בתל אביב העסקים פתוחים בשבת, אך מקום אחד - "הנריס", סוגר את שעריו בשבת ונאלץ לשלם על כך קנס בסך אלפי שקלים.

מוקדם יותר הודיעה הנהלת מתחם "שרונה מרקט" כי תבטל את הקנס נגד רשת הנרי'ס. "מתוך אחריות ציבורית החליטה ההנהלה לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה" אמרו ב"שרונה".

בגינדי החזקות אמרו כי "בעלי רשת הנרי'ס הפר התחייבות ברורה שעליה חתם עם הנהלת שרונה מרקט, ומשכך הוטל עליו קנס כמקובל בהפרת הסכמים מסוג אלה. יובהר, כי הקנס אינו בגין אי עבודה בשבת אלא בגין הפרת ההסכם ותו לא. בשרונה מרקט ישנם עסקים כשרים שאינם עובדים בשבת כחלק מההסכם עימם".

זכיין הנרי'ס הגיב בשיחה ל-ynet על ההחלטה לבטל את הקנס ואמר כי "אנחנו לא במאבק עם גינדי, אין לנו שום עניין במאבקים כוחניים. אנחנו רוצים שהמתחם יצליח לא פחות מהם. אני שמח שזו ההחלטה שלהם, ומקווה שבזה הסיפור ייסגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר