המפכ"ל המוצנח

חסר תקדים: עשרות קציני משטרה בכירים בדימוס נגד הירש; "הזוי"

עשרות קצינים בכירים במשטרה התכנסו ומחו נגד מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה החדש. הקצינים: "זה מינוי הזוי. ארדן לא מבין מה זה משטרה" (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
כינוס הבכירים, הערב (צילום: ירון ברנר - ynet. וידאו: יוגב אטיאס - ynet)

עשרות ניצבים ורבי ניצבים בדימוס התכנסו היום (רביעי) לכנס חירום בתל אביב, שם מחו על מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה החדש. הקצינים הבכירים מתחו ביקורת חריפה כנגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן וכנגד גל הירש.

בסיום הכינוס הוחלט כי הם יפנו למבקר המדינה ולוועדת טירקל, האמונה על אישור מינויים מסוג זה, כדי להציג את עמדתם בנוגע למינויו של גל הירש לתפקיד הבכיר של השוטר מספר 1.

חלק מהקצינים טענו כי מדובר במינוי הזוי שיפגע קשות במשטרת ישראל. אחרים טענו כי השר ארדן לא מבין במשטרה. יעקב רז, ניצב בדימוס, אמר כי "זו טעות, ללא ספק. זו הסיבה שאנחנו כאן, זה הימור שעם ישראל עלול לשלם עליו".

המפכ"ל לשעבר משה קראדי (צילום: ירון ברנר - ynet)

ניצב בדימוס אריה עמית, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, תקף את המינוי: "אני בן אדם שבדרך כלל ישן בלילה טוב, אבל הלילה לא ישנתי. ההחלטה הזאת היא החלטה לא אחראית, היא מתנשאת, היא מראה שהשר הזה לא מבין מה זה משטרה. אוי לנו".

ניצב בדימוס אבי עמית (צילום: ירון ברנר - ynet)

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, מפקד מחוז חיפה לשעבר, אמר כי "המשטרה נקלעה למשבר מנהיגות ויכול להיות שהפתרון הוא להביא אחד מבחוץ. אם אתה מביא מישהו כמו אלוף במיל' ישי בר, נשיא בית הדין הצבאי, אז מילא. מה שקרה פה זה שמונה אדם לתפקיד ללא הכישורים הדרושים. להיות תת אלוף לא מכשיר אדם לתפקיד המפכ"ל. היום בשביל להיות מפקד תחנה אתה עובר תנאי סף ובשביל תפקיד גבוה יותר עוברים ועדת איתור. בשביל להיות מפכ"ל אתה לא עובר כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר