שוב: מיום ראשון שביתה ב"אגד תעבורה" ללא הגבלת זמן

שוב ועד העובדים של נהגי אגד תעבורה, הכריז על שביתה בקווים מיום ראשון וללא הגבלת זמן, זאת במחאה על התמשכות המו"מ. "הוועד צריך להחליט אם הוא מייצג מספר נהגים בעייתים" (תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באלול תשע"ה | 27.08.15
(צילום: מתוך ynet)

עדכון: ועד העובדים הודיע על ביטול השביתה

ועד העובדים באגד תעבורה, המאוגדים בכוח לעובדים, ישבית החל מיום ראשון את כל פעילות האוטובוסים של החברה - ללא הגבלת זמן.

הנהגים מוחים על אי התקדמות במשא ומתן עימם הנמשך כבר קרוב לעשרה חודשים, וכן על ניסיון ההנהלה לכפות על הוועד תנאים המרעים את תנאי ההסכם הקיים ונמוכים תנאי נהגים בחברות האחרות.

יו"ר הוועד איציק קשקש אומר: "אנו מתנצלים בפני הציבור על עוגמת הנפש. חשוב לזכור כי חיפשנו דרכים מקוריות לקדם את המו"מ ללא פגיעה בנוסעים, כמו מתן נסיעה ללא תשלום, אך החברה העדיפה להשבית בעצמה את האוטובוסים ולשבש את סדר יום הנוסעים במקום להתקדם באורח ענייני במו"מ".

לדברי הוועד, הנהלת החברה מסרבת להגדיר תאריך התחלה להסכם, וטוענת כי ההסכם יחול רק לאחר הסכמה על כל המחלוקות, עובדה המאפשרת לה לגרור רגליים במשא ומתן ולהימנע מהכרעה במחלוקות המהותיות.

עוד הם טוענים, כי בכוונת החברה לכפות על העובדים קנסות גבוהים בגין עבירות משמעת אשר ינוכו משכר הנהגים. זאת בניגוד למקובל בכל חברות התחבורה הציבורית, בהן זכאי הנהג לבונוס בגין אי צבירת תלונות ובניגוד להסכם הקיבוצי הנוכחי בחברה. עוד קובלים הנהגים, על בעיות בטיחות חמורות בחברה, נובעות מקושי אגד – שבמוסכיה מטופלים רכבי החברה- לספק חלקי חילוף מקוריים.

"מראות האוטובוסים מוחלפות במראות שלא מאפשרות שליש משדה הראייה הנדרש לנהג, התלוננו על כך לא אחת, החברה מתעלמת ומסרבת להעביר את פרוטוקול ישיבות הבטיחות. אם לא תתעשת החברה נתמודד חלילה עם אסון", הוסיף.

מנכ"ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי, מסר בתגובה: "נהג צריך לדעת שיש תג מחיר להתנהגות לא שירותית, להשארת נכה בתחנה או לנהיגה מסוכנת ומי שרוצה להפוך את שירות התחבורה הציבורית למערב הפרוע לא רוצה להגיע להסכם אלא לשמר את סכסוך העבודה",

לדברי מזרחי, "אחרי חודשים של משא ומתן אינטנסיבי הגענו לרגע האמת, עכשיו הוועד צריך לבחור את מי הוא מייצג, את הנהגים שרוצים לעבוד ולהתפרנס או מספר בודד של נהגים בעייתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר