בניגוד לתגובתה ל"כיכר השבת"

המשטרה מודה: מנענו כניסת חרדים להפגנה נגד הרצח במצעד

בהפגנה נגד הרצח במצעד בירושלים, פרסמנו תיעוד של שוטר שמונע מחרדי לעבור, אז הגיבה המשטרה ל"כיכר השבת" כי מדובר ב"פרובקציה ותצלום מגמתי", היום המשטרה מודה שנמנעה כניסת חרדים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

המשטרה מודה כי מנעה כניסת חרדים, להפגנה נגד הרצח ב"מצעד התועבה" בירושלים, רק בשל היותם חרדים, על בסיס "פרופיילינג".

כפי שפרסמנו ב"כיכר השבת", העצרת התקיימה בירושלים, במוצאי שבת לפני כשלושה שבועות, בכיכר ציון בהשתתפו עשרות בני אדם, אולם כמה חרדים שניסו להגיע למקום, או לעבור דרכו למחוז חפצם, לא הורשו לעבור, וקיבלו ליווי משטרתי צמוד עד ליצאתם מהאזור.

בתיעוד שפורסם אז ב"כיכר השבת", נראה בחור חרדי, מגיע למחסום שבו היו שני לוחמי משמר הגבול ומבקש לעבור את המחסום, אך הלוחמים מסרבים.

הצעיר החרדי ביקש להבין את נסיבות התשובה השלילית ושאל:"זה בגלל שאני חרדי?", השוטר לא היסס והשיב בחיוב.

אז דחו במשטרה את הטענות ומסרו בתגובה ל"כיכר השבת": "כחלק מהמענה המבצעי באירועים שונים ועל מנת לאבטח בצורה מיטבית את הציבור הרחב נערכות בדיקות לגבי חלק מהציבור באירועים מיוחדים. אין כל אפליה או מידור של קבוצת אוכלוסיה זו או אחרת".

"השיקולים של מפקדי הכוחות הינן מבצעיים בלבד. כך היה גם אמש. צר לנו כי ישנם בודדים שניסו ליצור פרובוקציה ולשייך את הרצון לשמור על בטחון הציבור כאפליה כזו או אחרת", הוסיף הדובר.

עוד נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת לאפשר לכלל הציבור הישראלי על גווניו השונים להביע את דעתו ובמקביל לשמור על שלומם של כולם". בנוסף טען דובר המשטרה כי מדובר "בתצלומים מגמתיים".

אולם כעת, בעקבות מכתב חריף של האגודה לזכויות האזרח שנשלח למשטרה, שיגרה המשטרה מכתב תשובה שונה, בו היא מודה כי הייתה הנחייה לבצע סינון של חרדים. "ההנחיה הייתה למנוע כניסת גורמים, שעלולים לסכן את משתתפי האירוע, לתוך מתחם האירוע, בהם משתתפים חרדים".

יחד עם זאת במשטרה הוסיפו כי "בהמשך התאפשרה כניסת חרדים אשר לא היה חשש כי יהוו סיכון לשלום הציבור וביטחונו, למתחם האירוע".

במשטרה שבו והדגישו כי "שיקוליה של משטרת ישראל היו מקצועיים ומבצעיים והתקבלו על ידי מפקד מחוז ירושלים, ונועדו לספק אבטחה ראויה לשלומם ולביטחונם של המשתתפים באירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר