אאא

אם חשבתם עד היום ששתיית מים לפני ארוחה היא עצה עתיקה שלא ממש עובדת ולא ממש תעזור לכם בדיאטה, מחקר חדש קובע כי העצה הזו נכונה לחלוטין.

החוקרים בדקו 84 אנשים מבוגרים כבדי משקל, וחילקו אותם לשתי קבוצות - קבוצה אחת התבקשה לשתות 500 מ"ל של מי ברז כחצי שעה לפני הארוחות למשך 12 שבועות. הקבוצה השניה התבקשה לדמיין שהקיבה מלאה לפני כל ארוחה.

החוקרים העניקו לכל המשתתפים ייעוץ דיאטני. בסיום המחקר התברר כי אלו ששתו מים לפני הארוחות ירדו בממוצע 1.3 ק"ג יותר מאלה בקבוצה השניה, כאשר בסך הכל, לאורך שלושת חודשי המחקר, ירדו הנבדקים ששתו מים 4.3 ק"ג בממוצע.

על פי החוקרים, טרם ברור לחלוטין כיצד שתיית המים לפני הארוחה מאיצה את הירידה במשקל, אולם ייתכן שהמים מאיצים זמנית את קצב המטבוליזם, או ששתיית המים לפני ארוחה ממלאת זמנית את הקיבה ונותנת תחושת שובע מהר יותר.

בכל מקרה, על פי החוקרים, שתיית מים לפני הארוחות מסייעת באופן ברור וחד-משמעי בירידה במשקל.