מינוי במחלוקת

המירוץ עבר בשלום, המינוי לא ממש: בדיקה נגד גל הירש

המירוץ לתפקיד מפכ"ל המשטרה עבר לשם שינוי ללא מסע ספינים והכפשות, אך מרגע מינויו של תא"ל במיל' גל הירש הרוחות סוערות. היועמ"ש יבדוק עסקאות נשק שביצע גל הירש (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
המפכ"ל המיועד גל הירש. ישרוד את המתקפה? (צילום: צביקה טישלר - ynet)

המירוץ לתפקיד מפכ"ל המשטרה עבר הפעם יחסית בשקט, ללא ספינים וללא הכפשות, אך מאז מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד השוטר מספר 1, מסע אדיר של שמועות ובדיקות החל כנגד השר הממנה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן והמפכ"ל המיועד גל הירש.

היום דווח כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בודק מידע שהתקבל - מהמשטרה - על שתי עסקאות ביטחוניות שבהן הייתה מעורבת החברה בראשותו של הירש - חברת "דיפנסיב שילד" - עם קזחסטן וגיאורגיה. על פי הדיווחים, היועמ"ש יבדוק אם בעסקים מול ממשלות וגורמי הביטחון במדינות אלה היו סטיות מן החוק והאם הירש עבר על החוק למניעת הלבנת הון.

הבדיקה מגיעה כמובן על רקע ההתנגדות החריפה בתוך צמרת המשטרה כנגד מינויו של הירש לתפקיד הבכיר. כזכור, מוקדם יותר השבוע התכנסו מפכ"לים בדימוס ועשרות ניצבים בדימוס לכנס חירום, בו תקפו את מינוי הירש והודיעו כי יפנו למבקר המדינה כנגד המינוי.

חלק מהקצינים כינו את המינוי כ"יריקה בפרצוף של משטרת ישראל", בעוד אחרים כינו את המינוי "הזוי". לטענתם, הירש אינו מתמצא בסדרי המשטרה וכי יקח לו שנים ללמוד את התחום. במקביל, מי שהיה המועמד המוביל לתפקיד, ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, כבר הודיע כי בכוונתו לפרוש מהמשטרה בעקבות אי מינויו לתפקיד.

אם זה לא מספיק, הורים ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון השנייה הפגינו מול ביתו של ארדן כנגד המינוי. ארדן נפגש עמם ושוחח עמם ארוכות. כאמור, כעת מגיעה הבדיקה של היועמ"ש, זאת לאחר שבאגף החקירות והמודיעין במשטרה התקבלו מידע ותלונות על עסקאות נשק בחו"ל שבהם היה מעורב הירש בשנת 2008. על פי הדיווחים, עם ההכרזה על מועמדותו של הירש עדכן ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, את היועץ המשפטי לממשלה בדבר המידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר