שערוריית הסמינרים

ירושלים: 21 תלמידות ששובצו בסמינר הישן יישארו הבוקר בבית

2,600 תלמידות חרדיות יחלו הבוקר את לימודיהן בתיכונים חרדים בירושלים, לעומתן, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, 21 בנות יישארו בבית בגלל סירוב סמינר הישן לקבלן. בדרך לערכאות?

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד באלול תשע"ה | 29.08.15
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

זעקת הבנות: הבוקר (ראשון) יחלו 2,600 תלמידות חרדיות את שנת הלימודים תשע"ו בתיכונים בעיר ירושלים. הן ילכו לסמינרים ויפתחו את שנת הלימודים בתיכון. לעומתן, 21 תלמידות, רובן ספרדיות, יישארו מסוגרות בבתיהן בוכיות יחד עם הוריהן, וזאת לאחר שמחלקת החינוך החרדי בראשות סגן ראש העיר צביקה כהן מש"ס שיבצה אותן בסמינר 'הישן' בעיר, אולם מנהלו הרב ישראל לוין מסרב לקבלן בטענה כי אין לו מקום עבורן. הפרשה נחשפה לראשונה ב"כיכר השבת".

מנהל סמינר 'הישן' ממשיך לטעון כי לא מדובר באפליה מכוונת נגד בנות ספרדיות, וטוען כי הבנות לא מתקבלות מאחר ואין לו מקום בכיתות - זאת למרות שמשרד החינוך הודיע לו לאחר שימוע כי הוא חייב לקבל את הבנות. הרב לוין צפוי להיות מזומן לשימוע נוסף לקראת אפשרות של שלילת הרישיון למוסד.

בתוך כך, מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים צביקה כהן ממשיך במאבקו נגד הסמינרף זאת בהוראת נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון חכם שלום כהן שהורה לו כי "אין להתפשר על חשבון הנפשות של הנבות".

"לא להתפשר על חשבון הנפשות של הבנות" הורה הגר"ש כהן. אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

לפי שעה נראה כי המאבק בין העירייה לסמינר עשוי להגיע לבית המשפט. בכירים בעירייה טוענים כי לוין העביר להם מסר לפיו הוא מתכוון לעתור לבית המשפט המחוזי בעיר נגד השיבוץ של העירייה וההודעה של משרד החינוך. בשיחה שקיים השבוע עם "כיכר השבת", לוין לא הכחיש שהוא שוקל עתירה בנושא.

בעירייה לא מתרגשים: "כל הצעדים שלנו הם חוקיים, מי שעובר כעת על החוק הוא מנהל הסמינר, הבנות שובצו והוא חייב לקבל אותן, הוא עוד יבוא על ארבע וינסה לרדת מהעץ שהוא ממשיך לטפס עליו" אמר גורם בעירייה.

צביקה כהן, שוחח אתמול (שישי) עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שהורה לו שלא להתפשר ולהלחם בכל הכוח נגד הסמינר.

עם זאת, חשוב לזכור כי בזמן שהמאבק בין העירייה, מנהל הסמינר החרדי ומשרד החינוך נמשך, מי שסובלות הן 21 התלמידות שיושבות בביתן בלי לדעת היכן ילמדו בשנת הלימודים הבאה - שתחל בעוד פחות מיום.

נציין שוב, מנהל הסמינר הרב ישראל לוין טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי הסיבה בגללה הוא מסרב לקבל את הבנות היא בשל כך שבלתי אפשרי לנהל כיתה עם 50 תלמידות, ובנוסף גדולי ישראל הורו לו שלא לקבל בנות אלא על ידי ועדת השיבוץ של הסמינר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר