עיתונאים צרפתים ניסו לסחוט את מלך מרוקו: "תשלם - ונגנוז ספר עליך"

העיתונאים הצרפתיים אריק לורן וקתרין גרסייה הציעו למלך מרוקו מוחמד לשלם להם שלושה מיליון אירו בתמורה לגניזת ספר בו גילויים חדשים אודותיו. הם נעצרו לאחר שחתמו על החוזה (עיתונות, בעולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מלך מרוקו (צילום מסך, יוטיוב)

משטרת מרוקו חוקרת עיתונאים צרפתים בחשד כי ניסו לסחוט את מלך מרוקו מוחמד. חקירת הפרשה נפתחה לאחר שהמלך מוחמד הגיש תלונה למשטרת פריז בה טען כי השניים ניסו לסחוט אותו ואיימו בפרסום ספר עליו. מדובר בעיתונאים הצרפתים אריק לורן וקתרין גרסייה.

לורן וגרסייה ונעצרו על ידי בלשים בשעה שיצאו מבית קפה בפריז. עורך דינו של מלך מרוקו אמר כי שני העיתונאים המדוברים קיבלו דקות קודם לכן תשלום וחתמו על חוזה בו הם מתחייבים להימנע מלפרסם את הספר על המלך.

בחודש שעבר התקשרו השניים לארמון המלך ברבאט, ודיווחו כי ספר חדש שכתבו ובו גילויים חדשים על המלך יראה אור בקרוב. בעקבות ההודעה, שליח מיוחד ממרוקו יצא בדחיפות לפריז בכדי לפגוש את השניים.

לפי החשד, בפגישה שקיים נציג הארמון עם אחד העיתונאים, הוא אמר לו כי בספר יש פרטים שהמלך יעדיף שלא יפורסמו והציע כי יגנוז את הספר בתמורה לתשלום של שלושה מיליון אירו. לאחר התייעצות במרוקו הוחלט להתלונן נגד השניים במשטרת פריז ובמקביל נמשכו המגעים עם שני העיתונאים.

בפגישה שנערכה עם נציג הארמון, הוקלט העיתונאי לורן כשהוא מציע שוב את ההצעה, ובשבוע שעבר נערכה פגישה סיכום בין הצדדים במהלכה חתמו העיתונאים על ההסכם וקיבלו מקדמה כספית. אלא שדקות לאחר מכן, כשיצאו מבית הקפה, הם נעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר