סערה בקהילת חב"ד בצפת: הרב נגד חבר המועצה

סערה מתחוללת בימים האחרונים בקהילת חב"ד בצפת, לאחר שהרב מרדכי ביסטרצקי, קרא לבני הקהילה שלא לקנות בחנותו של חבר המועצה מטעם חב"ד מכיוון שאינו משתמש בכשרותו (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
צפת (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

מלחמת הכשרות בצפת: רב קהילת חב"ד בצפת ומנהל מחלקת הכשרות בעיר הרב מרדכי ביסטרצקי, פרסם מכתב לתושבים ובו מחה על מאבק הכשרות בעיר נגד חב"ד והאשים גופים עסקיים ובהם גם את חבר מועצת העיר מטעם חב"ד משה אוחיון.

"בשנים האחרונות ישנם גורמים שונים המנסים לפגוע במערכת הכשרות מהדרין של הרבנות צפת, אך ברוך השם ובסייעתא דשמייא ללא הצלחה", כתב הרב.

הרב ביקש להדגיש כי "זו מלחמה של גופים עסקיים ואינטרסנטים, המתנגדים לחב"ד, במטרה להכשיל את מערכות הכשרות המהודרת שהוקמה בעמל רב כחלק מ"מבצע כשרות" של הרבי, על ידי אבי ז"ל".

מה שעורר את הביקורת מצד הרב, הייתה העובדה שאחד מחחסידי חב"ד פתח חנות ובחר לקחת הכשר אחר. "לצערי נפל דבר", ממשיך הרב וכותב, "כאשר ממש לאחרונה פתח אחד מאנ"ש (משה אוחיון - צ"ג), עסק בתחום המזון והביא כשרות מחוץ לצפת, ובכך לקח חלק פעיל במלחמה זו ובפגיעה ברבנות צפת".

הרב סיפר כי שוחח עימו אך זה בחר שלא להסיר את הכשרות המדוברת ולהחליף להכשר רבנות צפת. "אשר על כן אני מבקש מכל אחד להימנע מלקנות שם עד אשר יוסדר העניין", הפציר הרב בחסידי חב"ד.

בשיחה עם ״כיכר השבת״ הגיב משה אוחיון: "אנחנו נמצאים במשא ומתן. צריכים להבין את הרב וצריכים להבין גם אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר