לראשונה: הרבנות ערכה קורס למוהלים מומחים

הרבנות ערכה הבוקר טקס קבלת תעודות למוהלים שסיימו קורס רפואי הלכתי ש"שדרג" אותם למוהלים מומחים. ברבנות קוראים לציבור "להעדיף מוהלים בעלי הכשרה מקצועית מוכחת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: משרד הדתות )

מחלקת בריתות ברבנות הראשית לישראל, ערכה הבוקר טקס קבלת תעודות למוהלים שסיימו קורס רפואי- הלכתי להסמכתם כמוהלים מומחים בשיתוף מכון שלזינגר ממרכז רפואי שערי צדק. קורס שנערך לראשונה מזה כ-17 שנה.

הקורס יועד למוהלים מוסמכים בעלי ותק וניסיון ושידרג את מעמדם למוהלים מומחים, המתמחים אף בבריתות מילה לא שגרתיות.

בין הנושאים אשר הועברו בקורס המקצועי- רפואי הם: אנטומיה של גוף היילוד, מערכות שונות ורבות בגוף האדם, מומים מולדים, מחלות שונות, אחריות משפטי, אתיקה והלכה ועוד.

מי שהיה מנהל הקורס הוא ד"ר מרדכי הלפרין מנהל מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי התורה במרכז רפואי שערי צדק.

הנושאים נבחרו בקפידה על ידי ד"ר משה וסטרייך נציג משרד הבריאות בוועדה, והמרצים בקורס הם טובי הרופאים בתחום. בין מעבירי הקורס ניתן היה למצוא את פרופ' אברהם שטיינברג חבר הנהלת ביה"ח שערי צדק וחתן פרס ישראל, ד"ר מתי ארליכמן מנהל חדר מיון ילדים בביה"ח שערי צדק.

ברבנות הרשית מספרים כי "הקורס התנהל והסתיים בצורה מוצלחת מאוד וכל המוהלים אשר השתתפו בו "שודרגו" למעמד מוהלים מומחים עם ניסיון וידע רפואי והלכתי נרחב.

"המוהלים הודו רבות למרצי הקורס ובמיוחד לרב משה מורסיאנו, מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית לישראל אשר מרכז את הוועדה לפיקוח על המוהלים, על ארגון הקורס, מסירותו הרבה למוהלים ועל השקעתו הרבה עד מדי יום שהאריכה גם לערבים".

במחלקת הבריתות הוסיפו: "זוהי הזדמנות לקרוא לכל הבאים לקראת מצוות המילה להעדיף מוהלים בעלי הכשרה מקצועית מוכחת, עם תעודה מוסמכת אשר נמצאים תחת פיקוח הוועדה לפיקוח על מוהלים".

מנכ"ל הרבנות הראשית, עו"ד עודד פלוס אמר: "מחלקת הבריתות ברבנות הראשית שמה בראש מעייניה את החשיבות הרפואית והמקצועית לצד החשיבות ההלכתית של מצוות המילה. שידרוג מעמדם של מוהלים ותיקים אלו למוהלים מומחים הינו הוכחה לתהליך ההכשרה השוטפת וכן גם על הפיקוח.

"טובי אנשי המקצוע בתחום הרפואה וההלכה העניקו את השיעורים בקורס ואני מברך על כך. בהצלחה רבה לכל מסיימי הקורס בהמשך עבודת קודש זו."

הרב משה מורסיאנו, מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית, מרכז הוועדה לפיקוח על המוהלים, הוסיף: "קורס מוהלים מומחים זה, הוא ייחודי וראשון מסוגו בתחום וכולל היקף וידע רפואי ומעשי נרחב.

"קורס זה היה כתהליך ארוך וממושך שבו המוהלים התמחו בנושאים רפואיים על ידי טובי המרצים שנמצאים בתחום. הקורס החל נושאים הלכתיים מפי הרב שרעבי. בקורס נלמדה העובדה כי ניתן לקיים ברית מילה כמעט בכל מצב גם במצבים רפואיים מורכבים וקורס זה הכשיר אותם את המוהלים להיות מומחים בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר