מממש את האיומים

'הישן' עתר נגד השיבוץ: "החלטה מקוממת, דוחסים הבנות"

על רקע סירובו לקבל בנות ששובצו ללימודים בסמינר על ידי עיריית ירושלים, פנה מנהל סמינר הישן לבית המשפט כנגד משרד החינוך ודרש לשבץ את התלמידות במוסדות אחרים (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

מנהל סמינר "הישן" הרב ישראל לוין הגיש עתירה לבית המשפט נגד משרד החינוך, זאת על רקע איומי המשרד לשלול את רישיונות המוסד ולעצור את הזרמת התקציבים אליו - אם ימשיך לעמוד בסירובו לקבל את הבנות ששובצו על ידי העירייה. הדיון בעתירה נקבע למחר (יום שני).

הבקשה לצו מניעה

(סריקה)
(סריקה)
(סריקה)
(סריקה)
(סריקה)

כזכור, מנהל האגף החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני אמר הצהריים (ראשון) בראיון ל"כיכר השבת" כי בכוונת המשרד לפעל בכל האמצעים נגד מוסדות שיסרבו לקבל בנות.

"אני רוצה להבהיר בצורה ברורה וחד משמעית, במידה ולא ימצא פתרון, והבנות לא תשובצנה אנחנו נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשות המשרד, כולל שלילת רישיון" אמר שמעוני, "אם צריך גם עצירת תקציבים ואם צריך גם שלילת רישיון הוראה. הכל בהדרגה ולא בכוח. אבל אני חושב שיש איזה שהוא גבול לכל תעלול. לא יתכן שתלמידות לא ימצאו את מקומן במסגרות חינוך כפי שעיריית ירושלים, שהיא הרשם, שיבצה על פי חוק".

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בסיור שערך הבוקר בביתר עילית למאבק שמנהלת ש"ס מול סמינר הישן ואמר כי "אתם לא מבינים איזה חילול השם ענק הולך להיות. 21 בנות בסמינר הישן. 21 בנות, כן?, אחרי השיבוץ של העירייה ואחרי שימוע של משרד החינוך, והם יצטרכו השבוע לסגור להם את זה (את הסמינר. י"כ). והם ילכו לבית משפט. סמינר שלנו הולך לבית משפט ואחר כך כשבית המשפט יכוף עליהם, אנחנו יודעים מה יקומו כולם: 'אנחנו נשמע לבית המשפט? מה זה התערבות בחינוך', וכך יוצרים בעיות".

דרעי הצהיר: "אנחנו לא הולכים להיכנע שם. למרות שאנחנו עושים את זה בשיא השקט שבעולם, אבל איך שהם מובילים את זה, אני לא יודע מי עושה את זה עוד הפעם, אבל איך שהם מובילים את זה - אנחנו עלולים להיתקל בפרשת עמנואל ב'. אני אומר לכם את זה כשלצערי הרב כל הציבור החילוני היום יצא מכליו ואנחנו לא רוצים להיות שם. אנחנו בקואליציה אחת. אנחנו לא רוצים מריבות בגלל איזה עקשנות..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר