הסאגה לא נגמרת

עד שמינוי גל הירש ייבדק: כהונת בנצי סאו תוארך

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר את הארכת כהונתו של ממלא מקום המפכ"ל בנצי סאו, שהייתה אמורה להסתיים ביום שלישי הקרוב. הארכה נועדה לאפשר את בדיקת מינוי גל הירש (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בנצי סאו (צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)

סאגת מינוי המפכ"ל לא נגמרת: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר את הארכת כהונתו של ממלא מקום המפכ"ל בנצי סאו, שהייתה אמורה להסתיים ב-1 לספטמבר. הארכת הכהונה עדיין טעונה את אישור הממשלה והיא נועדה לאפשר לקדם את בדיקת מינויו של תא"ל במיל' גל הירש למפכ"ל המשטרה.

במידה והבדיקה תסתיים לפני תום פרק הזמן העומד על 45 ימים ולא תימצא בעיה משפטית המונעת את המינוי, יובא מינויו של הירש לאישור הממשלה. במקביל, השר לביטחון פנים גלעד ארדן סיכם עם היועמ"ש וינשטיין על הארכת הכהונה של נציב שירות בתי הסוהר רב גונדר אהרון פרנקו.

קצין במטה הארצי של המשטרה אמר ל-ynet מוקדם יותר כי "תיגרם פגיעה בתוכניות עבודה ובתהליכים האסטרטגיים שהמשטרה צריכה לעבור. המינויים והשיבוצים יידחו לפחות חצי שנה, יש משבצות שלא מאוישות וזה יוצר פקק כשאנשים יושבים על הגדר ותהליכים לא מקודמים".

קצין אחר אמר כי "יש החלטות משמעותיות שסאו כממלא מקום לא יכול לקבל - הקמות יחידות, הגדלת מצבת הכוחות או שינויים פרסונליים. אין פגיעה בתפקוד היום-יומי והמבצעי אבל המשטרה כולה בהמתנה". לדבריו, מדובר ב"נזק משמעותי למשטרה ולתפקודה".

מוקדם יותר היום הוציא היועץ המשפטי לממשלה הודעה חריגה לפיה, לא המשטרה העבירה לידיו את המידע הראשוני כנגד המפכ"ל המיועד גל הירש, אלא "גורם אכיפה אחר". הדברים מגיעים לאחר שמקורביו של הירש תקפו את הבדיקה שעורך היועמ"ש כנגד הירש וטענו כי מי שעומד מאחוריה הם קצינים בכירים במשטרה שלא רואים בעין יפה את החלטתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות לתפקיד השוטר מספר 1 את תא"ל במיל' גל הירש, שאינו מגיע משורות משטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר