"לא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה"

תושב רכסים נפטר; "בתו לא התקבלה, הוא היה נסער מאוד"

ברכסים אבלים על פטירתו הטרגית של אחד התושבים, האצבע המאשימה היא אי קבלת בתו לכיתה א' בבית הספר. "קיבל הודעה רשמית שהבת שלו לא התקבלה; הוא היה מאוד מאוד נסער" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערה בישוב החרדי: הישוב רכסים אבל הבוקר (שני) לאחר פטירתו אמש של אחד מבני הקהילה הספרדית בישוב בנסיבות טרגיות, המנוח ז"ל נמצא כשהוא ירוי ברכבו ולדברי המשטרה אין חשש לפלילים.

מאז הבשורה הקשה, רבנים בישוב ונציגי הציבור מאשימים את מנהלי בתי הספר כי הם אלו שאשמים במוות הטרגי וכי הסיבה למקרה המצער הוא אי קבלת בתו של הנפטר לבית ספר חרדי בעיר.

הרב יוסף גיגי, אחד מראשי הכוללים החשובים בישוב אמר במהלך מסע ההלוויה: "פרנסי העיר לא יכולים להגיד שידינו לא שפכו את הדם הזה". מהמשפט הקצר הזה הבינו כולם, האצבע המאשימה מופנית אל מנהלי בתי הספר.

אחד מחברי המועצה שהגיע להשתתף בהלוויה הותקף מילולית על ידי חלק מהמשתתפים כאשר אמרו לו שגם הוא אשם במוות הטרגי. "אתה חלק מהרצח", הטיחו בו המשתתפים, בשל כך שלטענתם לא עשה מספיק בכדי לסדר את קבלת בתו של הנפטר לבית הספר.

נתי חייק, חבר המועצה בישוב רכסים מטעם ש"ס, סיפר בשיחה כואבת עם "כיכר השבת" את היממה הקשה שעברה על הישוב: "הרב גיגי אמר בהלוויה שאתמול בבוקר הנפטר קיבל הודעה רשמית שהבת שלו לא התקבלה לכיתה א', בהלוויה התברר לי שמדובר בסיפור מאוד עצוב, חודשיים ניסו לסדר את הבת, הוא ניסה להפעיל את כל הקשרים ולצערי הוא לא הצליח".

"סיפור עצוב, סיפור כואב", אומר חייק ומספר שבמשך השנתיים האחרונות הם עבדו יחד בישיבה: "הוא היה עושה הסעות לישיבה שאני מנהל, הוא היה עובד איתי באופן קבוע. אבל במקרה הזה הוא לא שיתף אותי, לצערי".

חייק מספר כי ניגש אליו אבא שכבר במשך שבועות הוא מנסה לעזור שבתו תתקבל למוסד חינוכי: "האבא נכנס איתי למועצה ואומר לי 'ראית נתי, אתה רואה את המחיר? אתה רואה את המצב? לאן אפשר להגיע'".

חבר המועצה מטעם ש"ס מספר כי שוחח אתמול עם אחד מקרובי המשפחה. "דברו על זה שבשבת הוא היה מאוד מאוד נסער", לדבריו, סיפרו לו שבכל החודש האחרון, כל שיחת טלפון שרעייתו האלמנה קיימה, הוא היה מתערב בכדי לנסות ולשבץ את בתו.

"שמעו את התסכול שלו, כנראה שהוא היה אדם מאד חזק, השיג הכל בכוחות עצמו, ולא היה זקוק לטובות של אחרים, פתאום הוא הגיע למצב שהוא ראה שאין מישהו שיכול למצוא לו פתרון באמת.. הבין שזה המצב וזה מה שהוא עשה בסופו של יום, לצערי".

נציג ש"ס נתי חייק חושב שמדובר במקרה טרגי וחציית קו אדום, הוא מבקש לקרוא למנהלי בתי הספר והסמינרים: "אני קורא לכם לעשות חשבון נפש, אני מזדהה עם הכאב של המשפחה, אני מבין שזה כאב שאי אפשר להכיל אותו, כנראה שאותם מנהלים לא חוו את התסכול הזה שאבא אומר 'אין לי איך לעזור לילדים שלי'".

"גם בעל חי מגן על הגורים שלו, כשהוא מגיע למצב של חוסר אונים ואין מי שיעזור לו הוא בורח לאיזה משהו... הוא שוקע. והוא בורח, זה איזה סוג של בריחה לפי דעתי, לא יכול להתמודד, לא מסוגל", מוסיף חייק בכאב.

על התחושה ברכסים אומר חייק: "התחושה שאתמול הרב גיגי הציף את הבעיה וקרא לילד בשמו, זו התחושה, עד היום היתה תחושה של הדחקה, היו מפחדים לדבר על זה, מישהו כעת קרא למלך בשמו, המלך הוא עירום".

"אני אומר שוב, כאחד שמלווה בשבועות האחרונים מספר משפחות, הצער הוא עצום, הכאב הוא נורא. אי אפשר להסביר לאבא.. אי אפשר לעמוד מול אבא שבוכה לך בטלפון ואומר לי 'הבת שלי', אין לי מילים שיכולות לנחם את האבא, הכאב הוא כאב ואין לנו כלים לטפל בכאב הזה, כאב מטורף, אין שום מילת תנחומים שאפשר להגיד לאבא שרואה את הבת שלו לא מתחילה בית ספר", מוסיף חייק.

מהמועצה המקומית רכסים נמסר בתגובה: "אנו המומים ואבלים מהאירוע המצער שאירע ביישוב ומשתתפים באבלה של המשפחה שהינה מוותיקי וחשובי היישוב. עם היוודע דבר האסון הורה ראש המועצה הרב יצחק רייך למחלקות המועצה השונות להעמיד לרשות את המשפחה את כל הסיוע הדרוש.

"באשר לטענות כאילו הסיבה לאסון היא אי שיבוצה של הבת בבית ספר, הילדה שובצה בבית הספר 'אור חדש' של החינוך העצמאי ביישוב ומקומה בשנת הלימודים תשע"ו מובטח. המועצה המקומית רכסים אינה מפעילה ואינה מבצעת רישום לבתי הספר ביישוב שהינם בתי ספר פרטיים, ובאישור משרד החינוך אנו מתערבים רק אם תלמיד לא התקבל לאף אחד מבתי הספר”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר