מחריפים את הטון

בסמינר 'הישן' מגיבים: לא נמשוך את העתירה, נגיע עד לבג"ץ

לאחר שחויבו לקבל עוד היום את 21 הבנות, בסמינר הישן מחריפים את הטון ומבהירים כי יבקשו דיון דחוף בבית המשפט המחוזי, וכי אם ביהמ"ש ידחה את העתירה שהגישו הם יגיעו עד לבג"ץ (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

סערת סמינר הישן: לאחר שבית המשפט המחוזי דחה הבוקר (שני) את עתירת סמינר 'הישן' וקבע כי 21 הבנות ששובצו למוסד על ידי מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים צביקה כהן ייכנסו ללמוד עוד היום, בסמינר הישן מחריפים את הטון ומבהירים כי הם לא מרימים ידיים וכי הם יבקשו דיון דחוף בבית המשפט המחוזי, וכי אם ביהמ"ש ידחה את העתירה הם יגיעו עד עתירה לבג"ץ.

עו"ד אופיר צברי, פרקליטו של מנהל סמינר הישן הרב ישראל לוין אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי "העתירה עומדת במקומה, רק את הצו על תנאי הסכמנו למשוך בגלל שהחלה שנת הלימודים".

"אנחנו עומדים על העתירה. אנחנו נבקש דיון דחוף, ואנחנו נלך עד הסוף בעניין הזה, מבחינתנו גם נגיע לבג"ץ", אומר עו"ד צברי ומדגיש כי הסמינר יכבד את החלטת השופטת רבקה פרידמן-פלדמן וכי הבנות ייכנסו ללמוד עוד היום.

מרכז הטענה של סמינר הישן היא כי יש צפיפות בכיתות ואי אפשר לחנך כיתה עם 50 תלמידות, במשרד החינוך אמרו אתמול שהטענה נכונה אך אי אפשר לבוא בתוך יום ולהודיע שמצמצמים את הכיתות אלא צריך ללכת על מהלך הדרגתי.

עו"ד צברי אמר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "על זה אומרים שאין דבר יותר קבוע מאשר הדבר הזמני, הבעיה שכל שנה אומרים אותו דבר, וכל שנה מבקשים מאתנו להגדיל את מספר הבנות. אני מבין את מאיר שמעוני שנמצא בבעיית מקום, את הכל אני מבין.

"אבל אם לא נשים את הרגל פעם אחת ונעשה את המלחמה הזו עד הסוף, זה לעולם לא יקרה. זה מאוד פשוט. כל שנה הם נמצאים באותה בעיה וכל שנה אנחנו שומעים את אותו סיפור, וכל שנה אנחנו צריכים להכניס 45 תלמידות. אם אנחנו לא ננהל את המלחמה שלנו פעם אחת ונשים את הרגל ונגיד עד פה, זה פשוט לא יקרה, הם הביאו אותנו למצב של אין ברירה".

"חס וחלילה אין לנו דבר נגד הבנות", מדגיש פרקליט הסמינר, "זו מלחמה עקרונית על הסמינר, שהם לא רוצים להיות יותר מ-42 בנות, זה גם מה שאמרנו למשרד החינוך".

עו"ד צברי מכחיש בתוקף את הטענה כי מדובר באפליית בנות ספרדיות: "אני יכול להגיד, בצורה חדה וברורה, מה שעושים כאן בסיפור של אשכנזים וספרדים זה פשוט... אף אחד לא טוען את הטענה הזו, גם לא במשרד החינוך, לא טענו גם בעירייה".

בעירייה כן טענו את זה

"לנו לא אמרו את הדבר הזה, לא מקטן ולא עד גדול, אני אומר לך את זה זה. סמינר בית יעקב הוא סמינר מעורב, יש בו עשרות אחוזים של בנות מעדות המזרח. אני אומר לך כי בדקתי את זה בעצמי, העובדה הזו לא נכונה פה, יש פה עשרות אחוזים מבני עדות המזרח".

יש טענה כי בסמינר יש מכסות, והשנה הם עברו את המכסה של הבנות הספרדיות ולכן הם מסרבים לקבל את השיבוץ.

"זו השמצה לשמה, פשוט השמצה לשמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר