סערה על המגרש

איום: הליגה תשבות אם לא יאושר חילול שבת

מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל דרשו משר הכלכלה אריה דרעי לאשר להם לחלל שבת ולקיים משחקים, מה שלפי שופטת בית הדין לעבודה הוא עבירה על החוק. איום: נשבית את הליגה (ספורט)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל פנו ליו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי בדרישה שיתיר להם לשחק בשבת. הם מאיימים כי אם לא יעניק אישור למשחקים, הליגה תשבית את כל ליגות הכדורגל בישראל. הדרישה מכניסה את דרעי לקונפליקט כשהוא מתבקש לאפשר חילולי שבת למרות היותו שר חרדי.

לאחר ההתבטאות של שופטת בית הדין הארצי לעבודה בתל אביב כי משחקי הכדורגל של ליגת העל המתקיימים בשבת הם עבירה על החוק, שכן מדובר ביום מנוחה, בהתאחדות מנסים להשיג אישור עבודה בשבת, אישור שרק שר הכלכלה יכול להנפיק.

במכתב שנשלח לדרעי ועליו חתומים יו"ר ההתאחדות עופר עיני ויו"ר מנהלת הליגה יורם באומן נכתב כי "בכל מדינות העולם נהוג לקיים את משחקי הכדורגל בימי המנוחה השבועיים. גם בישראל, קרוב למאה שנה, נערך חלק משמעותי מפעילות הכדורגל ביום שבת".

"בהבעת עמדתו של בית הדין שלא ייתן לגיטימציה לקיום משחקי כדורגל בשבת, התעלם ממכלול הטיעונים שהובאו בפניו ומעל הכל התעלם מהעובדה שהפעילות הזו מתקיימת לאורך עשרות רבות של שנים תחת מדיניות מוסכמת" מציינים השניים. "כשעמדה זו תתגבש לפסק דין, הדבר עלול להוביל לכריתת ענף הכדורגל וענפי ספורט אחרים", כותבים עיני ובאומן.

את המכתב מסיימים השניים ב"איום" לפיו: "ככל שלא יינתן היתר עד ליום רביעי ב-7 בספטמבר, לא תהיה בידנו כל ברירה אלא להפסיק לאלתר כל פעילות הכדורגל המאורגנת על ידי מנהלת הליגות לכדורגל וההתאחדות לכדורגל בישראל בימי המנוחה השבועית לבני הדתות השונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר