מנהל 'הישן' מגיב • האזינו

"ממליץ לבנות ללכת לסמינרים אחרים, אצלנו לא יהיה להן טוב"

לא ימנע מהבנות ששובצו על ידי העירייה להיכנס לסמינר, אבל מזהיר: "אולי אושיב אותן בעליית הגג או במסדרון". זועם: "הורסים את האוטונומיה החרדית". הרב ישראל לוין בראיון לכיכר השבת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לירון אלמוג, פלאש 90. למצולמות אין קשר לכתבה)

שערוריית הסמינרים • ראיון: מנהל סמינר "הישן" הרב ישראל לוין מתייחס הערב (שני) בראיון ל"כיכר השבת" להחלטת בית המשפט המחוזי כי עליו לקבל את הבנות ששובצו. לראשונה הוא בוחר למתוח ביקורת קשה על סגן ראש העיר צביקה כהן ומסביר כיצד ינהג בבנות שיגיעו לסמינר בהוראת בית המשפט וחרף התנגדות הסמינר.

בשעות האחרונות נפוצות שמועות כי בנות הסמינר ייצאו מחר לחופשה או ילמדו חלקית וכן הבנות התבקשו להגיע שלא בתלבושת הסמינר.

הוצאתם לחופשה את הבנות?

"אני לא הוצאתי את הבנות לחופשה. אני לא מכיר בדבר הזה. שמעתי שההורים מתנגדים לשלוח את הבנות לבית הספר במצב הזה. אין לי מושג אם זה נכון".

נכון שניתנה הוראה לבוא ללא לבוש הסמינר בגלל שזה רק זמני?

"שקר וכזב. עלילת דם".

מבחינתך, 21 הבנות לומדות מחר כרגיל?

"זה לא נקרא רגיל. אני עוד לא יודע איפה להושיב אותם, אולי בעליית הגג או בפרוזדורים. מבחינתי ברגע שבית המשפט אמר אז אני אתן להן לבוא, עד שתהיה העתירה. אנחנו הולכים לעתירה משפטית, ולאחר מכן לבג"ץ. אנחנו לא הולכים לוותר בשום אופן מאחר ולא מדובר בעניין אישי אלא בעניין ציבורי. המחויבות המינימלית שלי כלפי הבנות שמתחנכות אצלי אין לי את הזכות והסמכות לוותר על זה ולכן נלך על זה עד הסוף".

"אנחנו לא נפגע בהן" מדגיש הרב לוין: "לא הכרזתי על שביתה, ולא אמרתי לבוא בלי תלבושת. זה כמו כל מסכת עלילות הדם שמנסים להוציא בשביל לקדם עניין תקשורתי שהיה יותר 'קליט"'.

מחר בבוקר הן מגיעות, איפה הן יושבות?

"אני אגיד לך את האמת אני אגיע מחר מוקדם לסמינר, אני אשב עם הצוות ונחשוב מה לעשות. אני מזמין אותך לבוא לסמינר, להסתובב בין הכיתות ולהגיד לי איפה יש מקום להושיב אותן".

האם אתה חושב כמנהל הסמינר, אם מחר יש מקום, מבחינה חינוכית יש לך בעיה עם זה?

"אני צריך לבדוק את הנושא הזה. עד עכשיו לא בדקתי את הנושא הזה. עד עכשיו התייחסתי לזה כאל מצב שאני לא יכול לקבל יותר מ-42 בנות בכיתה. אם לא תהיה לי ברירה אני חייב לבדוק את הנושא החינוכי".

בשלב הזה חושף הרב לוין כי את חלק מהבנות הסמינר כלל לא בחן: "יש פה קבוצה גדולה של בנות שאפילו לא נרשמו אצלנו. יש פה אבסדור מחריד - יש פה בנות שנרשמו לסמינרים אחרים, יש פה בנות שאחיותיהן לומדות בסימנרים אחרים, וכידוע גדולי ישראל, הרב אלישיב ועוד, אמרו שסמינר שקיבל אחת צריך לקבל את האחיות, הן נרשמו לסמינרים אחרים ולא קיבלו אותן שם, ועכשיו הכניסו אותן אלינו. זה נשמע לך הגיוני?

"מחר הן יכולות להגיע. לגבי השיבוץ בכיתות נצטרך לבדוק מחר עם הצוות. קודם נצטרך לדעת האם לראיין אותן. צריך לבדוק את זה מבחינה משפטית. בעיקרון הן אמורות לעבור ראיון".

קיבלתם אישור של גדולי ישראל לפנות לערכאות?

"אני לא עושה ששום דבר בלי גדולי ישראל".

מותר לשאול עם איזה גדולי ישראל התייעצתם?

"מותר לשאול, אבל יש דברים שאני לא אוהב לענות".

לאן זה הולך?

"כולי תקווה שעיריית ירושלים תתעשת, תקח את הבנות ותחלק אותן במידה סבירה בין כל הסמינרים ולא שסמינר אחד יצטרך לקבל את כולן".

מאיר שמעוני אמר בראיון ל"כיכר השבת" שאתה צודק, אבל אי אפשר לעשות את זה בבת אחת.

"מה זאת אומרת אי אפשר? שיכניסו אותן לסמינרים אחרים. יש סמינרים עם 32 בנות, שיכניסו לשם. שיפתחו עוד כיתות. מתי בפעם האחרונה עיריית ירושלים פתחה כיתה חדשה לציבור החרדי? איזה מין דבר זה? כבר לפני שלושה חודשים אמרתי להם שזה המצוקה שלי. היו יכולים לפתוח בזמן הזה כיתה חדשה".

מה אתה יכול לומר לאותן בנות שאמורות להגיע אליך מחר?

"לטובתן האישית שילכו ללמוד בסמינרים עם פחות בנות, בגלל שבסמינר כזה גדול, לא להן יהיה טוב ולא לשאר הבנות יהיה טוב. בגלל שאני רוצה את טובתן, כמו את טובת הבנות שאצלנו והבנות בכל הסמינרים, אם הן ילמדו בכיתה של 46 בנות לא יהיה להן טוב. מלבד זאת, אני אתן להן יחס מיוחד".

אתה חושב שיתייחסו אליהן כסוג ב'?

"כולי תקווה שהן לא יהיו אצלנו בשביל שלא אצטרך לענות על כזו שאלה. אבל אני אתן לכל בת יחס שווה. כולן יקבלו יחס שווה. אם שאר הבנות ירגישו רע עם זה שהבנות הללו נכנסו - לא דרך ועדת קבלה ונגד כל גדולי ישראל - אלא דרך הרשויות, זה אני לא יודע אם אוכל למנוע. אני באופן אישי והצוות החינוכי נעניק יחס שווה לכל בת, אבל ההורים זועמים עד לב השמיים וגם הצוות כעוס מאוד".

"מה שיצא מכל זה" אומר הרב לוין: "במקום שמנהלי הסמינרים ואנשי החינוך יבדקו את הבנות, אז הפוליטיקאים שהמקצוע שלהם אמור להיות תחום אחר - לדאוג לכיתות ומבנים, במקום לעשות את זה הם התחילו להפוך לאנשי חינוך ולהבין בהתאמה בסמינרים. יכול להיות שצריך לשלוח את המנהלים והמחנכות לעבוד בעירייה".

אז יש התקוממות בקרב ההורים?

"ההתקוממות היא בכל הסמינרים והיהדות החרדית. אנחנו מרגישים שאנשים מתוכנו הורסים לנו ולוקחים לנו את האוטונומיה החרדית שעל זה כל גדולי ישראל לחמו כמו אריות, בשביל זה הקימו את החינוך העצמאי, בשביל שיהיה לנו אוטונומיה בחלק החינוכי וכעת מגיעים אנשים מתוכנו ומפרקים את זה בכוח".

פעם ראשונה שאתה מעביר ביקורת על סגן ראש העיר צביקה כהן.

"אני לא מעביר ביקורת על אף אדם באופן אישי אלא על הדבר שנעשה פה, זה מאוד לא הוגן" אומר הרב לוין ושב לתקוף את צביקה כהן: "אני מדבר על הנקודה הזו שלקחו סמינר אחד ומשבצים בו 30 בנות. אני חושב שזה לא הגיוני, לא מקובל, לא מידתי ואפילו שרירותי. אין בזה שום היגיון, שיחלקו את כל הבנות בין כל הסמינרים בצורה שווה.

"בגלל ששנה שעברה קיבלתי גם השנה אני צריך לקבל? האם בגלל שש"ס קיבלה פעם קודמת 4 מנדטים אז גם בבחירות הבאות תקבל 4 מנדטים? או בגלל שפעם שעברה הם היו באופוזיציה אז שיישבו גם עכשיו באופוזיציה? מה נכנס פה פעם קודמת?"

"אני רוצה ששר הפנים יהיה אלי ישי בגלל שפעם קודמת הוא היה שר הפנים" עוקץ לוין את ראשי ש"ס: "מה הקשר פעם קודמת? פעם קודמת זה היה טעות. שנה שעברה הכניסו 50 בנות לכיתה וגרמו לנזק והרס חינוכי והדבר הזה אסור לו לחזור על עצמו. בגלל ששנה שעברה עשו את זה אז גם השנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר