סערת הסמינר הישן

'המודיע' ו'המבשר' מגבים את הסמינר, 'יתד נאמן' מתעלם

שיבוץ הבנות בסמינר הישן בירושלים על ידי בית המשפט מביא את בטאוני "אגודת ישראל", העיתונים "המודיע" ו"המבשר" לתת גיבוי מלא להנהלת הסמינר. מנגד, "יתד נאמן" מתעלם לחלוטין (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סמינר 'הישן' (צילום: כיכר השבת)

סערת הסמינר הישן בירושלים: אמש (שני) הודיעו הורים בסמינר הישן על השבתת הלימודים היום זאת בעקבות פסיקת בית המשפט המחייבת אותם לקבל את הבנות שהופלו לרעה.

הבוקר, בוחרת העיתונות החרדית הממסדית לתת גיבוי להנהלה תוך ציון העובדה כי מדובר בהתערבות חיצונית בוטה.

בטאוני תנועת "אגודת ישראל", העיתונים "המודיע" ו"המבשר" מתמקדים בהחלטת העירייה ובית המשפט "לכפות" על ההנהלה את קבלת הבנות תוך התעלמות ממצוקתן של האחרונות.

עיתון "המודיע" בוחר לעשות זאת תחת הכותרת "על רקע התערבות בוטה של הרשויות בהליך הרישום - הורי תלמידות הסמינר הישן החליטו על השבתת הלימודים". העיתון מקבל את גירסת ההנהלה וטוען כי הדוחק בכיתות ואי הסכמתן של המורות להיכנס לכיתות עמוסות מעל כל סבירות זו הסיבה לאי קבלת התלמידות הנוספות.

לדברי "המודיע", הנהלת הסמינר והוועדה הרוחנית הועמדו בפני מצב בלתי אפשרי בו פקידי העירייה מלחיצים את המוסד להגדיל את מספר התלמידות דבר הפוגע קשות ביכולות הלימודיות והחינוכיות.

העיתון מצהיר כי הנהלת הסמינר וועד ההורים נשמעים לגדולי ישראל ומקבלים גיבוי ממנהלי הסמינרים בכל הארץ.

בעיתון "המבשר" נכתב תחת הכותרת: "זעם בעקבות פסיקת בית המשפט הכופה על סמינר בית יעקב קבלת תלמידות - לא ייעלה על הדעת שעיריית ירושלים תהפוך לסמכות חינוכית במוסד רוחני".

בתוך הידיעה מובאים דבריו של המנהל הרב ישראל לוין שמבהיר כי המאבק המשפטי בהחלטה השערורייתית של העירייה יימשך עד להשגת הצדק עבור התלמידות. בנוסף מצטט העיתון גורמים בוועד ההורים האומרים: נשבית את הלימודים אם העירייה לא תחזור בה מההחלטה הפוגעת בתלמידות.

מנגד, ביטאון "דגל התורה", העיתון "יתד נאמן" מתעלם לחלוטין מהנושא, לא מגבה את הנהלת הסמינר או דרכי הפעולה של ההורים אך גם לא מביע תמיכה והזדהות עם התלמידות שנאלצו לפתוח את שנת הלימודים בביתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר