מבצע צבאי מסווג?

במיילים של קלינטון: "איפה אנחנו עומדים עם הגפילטע פיש?"

כתבים שעברו על אלפי האימיילים של הילרי קלינטון שהותרו אתמול לפרסום, גילו מייל שכותרתו: "גפילטע פיש" ונכתב בו "איפה אנחנו עומדים עם זה?". שם קוד למשבר ביטחוני חריג? ממש לא (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
גפילטע פיש (צילום: shutterstock)

כתבים שעיינו במקבץ של 7,000 אימיילים והתכתבויות של המועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון שהותרו אתמול (שני) לפרסום, גילו מייל שנכתב תחת הכותרת "גפילטע פיש". תכתובות המייל הותרו לפרסום בעקבות טענות שעלו ולפיהן קלינטון סיכנה את ביטחון ארה"ב כשהשתמשה בחשבון אימייל לא מוגן והתייחסה לחומרים רגישים.

האימייל המדובר שנמצא במקבץ שהותר אמש לפרסום, נשלח לשניים מעוזריה הבכירים והיא כותבת בו "איפה אנחנו עומדים עם זה". הכתבים שקראו את התכתובת העלו סברה כי ה"גפילטע פיש" הוא צופן למשבר ביטחוני כביכול.

אלא, שמאוחר יותר התברר מה עמד מאחורי התכתובת: לקראת חג הפסח ב-2010 היה אמור להגיע לישראל משלוח של דגים להכנת גפילטע פיש, אולם מחלוקת מסחרית גרמה לעיכוב של המשלוח בשיקגו.

חבר קונגרס שאל את קלינטון בוועדת חוץ אם היא יכולה להעלות את הנושא בפגישה עתידית עם אהוד ברק. בתגובה אמרה אז קלינטון כי "מכל הבעיות שאיתן מתמודדות ארה"ב וישראל, את הבעיה הזו כנראה נוכל לפתור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר