מחשש להתנקשות: רבה של הולנד הוזהר מנסיעה ברכבת

רבה של הולנד חשף כי הוזהר על ידי השלטונות מנסיעה ברכבות בינלאומיות, זאת מחשש להתנקשות בו. "האיום אינו רק כלפי יהודים, אלא כלפי כל אירופה. כולנו באותה הסירה" אמר הרב (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: ארגון הקהילות ההולנדיות IPOR)

הרשויות בהולנד הזהירו לפני כשנה את רבה הראשי הגאון רבי בנימין יעקובס להימנע מלעשות שימוש ברכבות בינלאומיות. כך חשף הרב יעקובס שלשום (ראשון) במהלך נאום שנשא ליד העיר ארנהם במזרח הולנד, מספר ימים לאחר שמחבל מוסלמי ירה לעבר רכבת הקו המהיר בין פריז לאמסטרדם.

הרב יעקובס, המשמש גם כשליח חב"ד בממלכה, מתואר על ידי בכירים הולנדיים כ"בונה גשרים", בשל פועלו בתחום השיח הבין-דתי ומעורבותו בפוליטיקה של האג. האזהרה הגיעה על רקע תפקידו הרשמי במסגרתו הוא מרבה להתראיין רבות בכלי התקשורת ההולנדיים, דבר שהופך אותו למטרה קלה לזיהוי.

"האירועים ממחישים כי האיום אינו רק כלפי יהודים, אלא כלפי כל אירופה. כולנו באותה הסירה" אמר הרב יעקובס. לדבריו: "גל האלימות האנטישמי שהחל בתחילת שנות האלפיים באירופה מעמיד דילמה עבור בוני גשרים כמוני, שכן עתה מבצבצים כל מיני אלמנטים שאליהם איננו רוצים לשמש כגשר". הרב יעקובס הוסיף כי האנטישמיות הגוברת גורמת לו לפקפק "האם עליו לייעץ לחברי הקהילה להישאר או לעזוב". בית משפחתו של הרב הושחת כבר מספר פעמים בשנים האחרונות והוא נמצא תחת שמירה של המשטרה.

הרב יעקובס חשף את האזהרה באירוע שנערך לרגל שנתו ה-40 כרבן של הקהילות היהודיות של מחוזות הולנד. כ-500 איש נכחו באירוע שעסק בנושא של בניית גשרים, ביניהם שגריר ישראל בהולנד חיים דיבון, קציני משטרה ותיקים ופוליטיקאים בכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר