סקירה מקיפה: מה אהבנו ולא אהבנו בגלקסי 6 אדג' פלוס החדש?

העיצוב יוקרתי ויפהפה, המסך – מהטובים ביותר בשוק כיום, אולם הסוללה עדיין לא מספקת וזיכרון האחסון לא ממש יתאים למשתמש הכבד. ועוד לא דיברנו על המחיר. בדקנו את הגלקסי החדש (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הפלוס ישיב לסמסונג את הבכורה? בחודשים האחרונים נמצאת ענקית האלקטרוניקה סמסונג בבעיה חמורה, מכירות הטלפונים החכמים שלה צונחות בצורה מדאיגה ומדדים שונים אף הצביעו על כך שצמד האייפונים שהשיקה אפל לפני כשנה הצליחו לגרום למהפך דרמטי ולהפוך את אפל ליצרנית הפופולרית בארצות הברית תוך שהיא מדיחה את סמסונג מהמקום הראשון בה היא שלטה בשנים האחרונות ביד רמה.

כצעד מניעה למשבר המכירות שהתפתח, השיקה החברה את צמד מכשירי הדגל שלה לפני מספר חודשים, גלקסי S6 וגלקסי S6 אדג', מה ששיפר את המכירות אך ככל הנראה לא במידה לה ציפו בחברה. וכך ככל הנראה נולד הילד החדש במשפחת הגלקסי – GALAXY S6 Edge+, מכשיר שנועד להוות תחרות למכשיר המוגדל של אפל, אייפון 6 פלוס.

המכשיר החדש אותו השיקה החברה לצד מכשיר הפאבלט המרשים שלה – Note 5, מחליף למעשה את סדרת הנוט אדג', כשמעתה החברה מתמקדת ב-2 פאבלטים, האחד נוט 5 שמיועד לעבודה אינטנסיבית, לצד הגלקסי פלוס החדש, שנועד לשמש בעיקר למולטימדיה.

בדקנו את Samsung GALAXY S6 +

עיצוב וחומרה

העיצוב של האח החדש במשפחת הגלקסי ממשיך בקו העיצובי החדש והיוקרתי של הגלקסי 6. הוא מגיע עם המסך הקמור משני צידיו. השינוי החיצוני הוא אך ורק בגודל המסך שגדל בכחצי אינץ' ומעניק לו מראה טוב יותר.

מבחינת החומרה – בסמסונג המשיכו עם המעבד החדש של החברה שהוטמע בגלקסי 6 - Exynos - צמד מעבדים מרובעי ליבות. האחד במהירות שעון של 2.1 גה"צ והשני במהירות 1.5 גה"צ. יחד עם זיכרון RAM שהוגדל באופן רשמי ל-4 ג'יגה בייט מסוג LPDDR5, אך בפועל מדובר על כ-3,600 מגה בייט זיכרון.

המעבד המהיר יחד עם הגדלת נפח הזיכרון אכן מעניקים למכשיר מהירות תגובה טובה יותר ממכשירי הגלקסי S6, והמכשיר לא נוטה להיתקע. יחד עם זאת, המכשיר נוטה להתחמם בעת מאמץ או בעת טעינה.

המכשיר אותו קיבלנו לסקירה כולל 32 GB זיכרון אחסון, שבהתחשב בעובדה שהוא איננו מכיל חריץ הרחבה, לא ממש מספיקים למכשיר דגל, בוודאי אם ניקח בחשבון כי מדובר בטלפון המיועד למולטימדיה.

גלקסי 6, גלקסי 6 אדג' וגלקסי 6 אדג' פלוס (צילום: כיכר השבת)

מסך

השינוי המהותי במכשיר הפלוס הוא כאמור גודל המסך שמגיע בתצורת פאבלט עם 5.7 אינץ', איכות המסך נותרה כשהייתה ב-S6 עם רזולוציית QHD. אך בפועל הנראות במסך טובה יותר ממכשירי הS6 בזכות טכנולוגיה חדשה ששיפרה את הניגודיות, ומעניקה למכשיר החדש מסך מהטובים שניתן למצוא כיום בשוק, עם צבעים חיים מאוד, ועם מסך שמתמודד היטב גם מול אור יום ישיר.

מצלמה

איכות המצלמה במכשיר החדש נותרה כשהייתה בגלקסי 6, בתוספת עדכון תוכנה שמשפר מעט את מנגנון ייצוב הווידאו. בסך הכל מדובר במצלמה איכותית, מהטובות שיש למכשירי הדגל להציע. למרות זאת, הצילום בלילה, עדיין מתעלה על רוב המתחרות אך עדיין לא מעניק תוצאה מושלמת. הצילום באור יום לעומת זאת, יעניק לכם תמונה באיכות גבוהה ביותר, הרבה מעבר לרוב המתחרות בגזרה.

בנוסף, בסמסונג הטמיעו בפעם הראשונה במצלמה אפשרות להעברת שידור חי ליוטיוב היישר מהמצלמה באמצעות לחיצה פשוטה על כפתור השידור החי במצלמה. למרות שמדובר בעדכון תכנה, הדבר מהווה בשורה של ממש לכל מי שנזקק להעביר שידור ישיר באינטרנט.

תוכנה

מכשיר הגלקסי S6 אדג' פלוס מגיע אם אנדרואיד 5.1.1, ובניגוד למכשירי הגלקסי 6 שסבלו מבאג חמור בניהול הזיכרון שגרם לקריסת המכשיר, הגלקסי פלוס מגיע עם הגרסה המעודכנת והנקייה מהבאג, ומבטיח חווית שימוש גבוהה ללא קריסות. (העדכון הגיע בימים האחרונים גם למכשירי הS6 הישראליים).

כתוצאה מכך, ריבוי המסכים שהציגה החברה כבר בגלקסי 6, עובד בצורה טובה בהרבה, כשכעת גם כשתפתחו 5 אפליקציות במקביל במסכים מוקטנים, המכשיר ימשיך לעבוד ולא יגרום לקריסה טוטאלית.

סוללה

גם בגלקסי S6 פלוס הסוללה היא החוליה החלשה בשרשרת, ולמרות שהסוללה הוגדלה לנפח של 3,000 מיליאמפר, היא לא תצליח לשרוד יום עבודה אינטנסיבי. כשבזכות המסך המוגדל, זמן העבודה נותר כשהיה בגלקסי 6.

בעבודה אינטנסיבית המכשיר ישרוד בין 6 ל-8 שעות עבודה. אם אתם עובדים פחות עם הסלולר הוא יצליח לשרוד יום עבודה עם כ-20 אחוזי סוללה. בכל מקרה, לא מומלץ להתרחק מהמטען יותר מדי.

למרות זאת, הטעינה המהירה של המכשיר מסייעת באופן משמעותי, כשטעינה מלאה תארך כשעה ועשרים דקות, אך בטעינה של מספר דקות תוכלו להרוויח אחוזי סוללה משמעותיים, בתנאי שתעשו שימוש במטען המקורי של המכשיר.

החברה גם הוסיפה לראשונה במכשיר טלפון, טעינה אלחוטית מהירה, שאמורה להטעין את את המכשיר במלואו בתוך כשעתיים, טעינה שנחשבת לסטנדרט בטעינה חוטית, אך פורצת דרך בטעינה האלחוטית.

אלא שאת הטעינה האלחוטית המהירה תאלצו לעשות רק בעזרת המטען הייעודי שיגיע לארץ רק בעוד מספר חודשים, ומחירו צפוי לעמוד על 300 שקלים. שבתוספת 4,300 ₪ עלות המכשיר, כבר מדובר בסיפור יקר מאוד.

סיכום

הגלקסי S6 אדג' פלוס לא שונה בהרבה ממכשיר הדגל גלקסי S6 אדג', הוא נהנה מאותם יתרונות, וסובל מרוב החסרונות של הדגם הקטן. למרות זאת המסך המוגדל מעמיד אותו ללא תחרות לכתר מכשיר הפאבלט היפה ביותר, ושני בביצועים רק לתאום שלו, הנוט 5 של סמסונג. אך למרות זאת, המסך המוגדל עדיין נשאר נישתי, ולמרות המראה המאוד מעניין, לא לכולם הוא יתאים.

אהבנו: העיצוב שנותר יוקרתי ויפהפה, המסך – מהטובים ביותר בשוק כיום, מעבד מהיר וזיכרון RAM 4, טעינה אלחוטית מהירה.

לא אהבנו: סוללה עדיין לא מספקת, זיכרון אחסון שלא יתאים למשתמש הכבד, מחיר גבוה מאוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר