ביקורת והסתה נגד החרדים באנגליה

ה'אינדיפנדנט' מדווח: ילדים יהודים לומדים שהגויים "רעים"

העיתון הנפוץ והיוקרתי 'אינדיפנדנט' היוצא לבלונדון הקדיש את כותרתו הראשית לעובדה שלדבריו הילדים היהודים באנגליה לומדים במוסדות החינוך החרדיים כי הגויים הם "אנשים רעים" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חרדים בפארק בלונדון. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

הסתה נגד הציבור החרדי באנגליה: העיתון הנפוץ והיוקרתי 'אינדיפנדנט' היוצא לאור בלונדון הקדיש ביממה האחרונה את כותרתו הראשית לעובדה שלדבריו ילדים יהודים באנגליה לומדים במוסדות החינוך כי הגויים הם אנשים רעים.

העיתון היוקרתי מתייחס למבחנים שחולקו בבית הספר 'בית רחל' בשכונת סטמפורד היל בהם נשאלו התלמידות שאלות בנוגע ליום ההצלה של חסידות סאטמר החל בתאריך כ"א כסליו בו ניצל האדמור בעל ה"ויואל משה" מציפורני הנאצים בשואה האיומה.

העיתון מתבסס על עדותה של אמילי גרין חרדית לשעבר יוצאת בשאלה שלימדה בעבר בבית הספר החסידי וכיום מנהלת ארגון המסייע לחרדים שעזבו את הדת.

"זה חלק מהאתוס בחינוך החרדי שמי שאינו יהודי הוא רע", אומרת גרין ומוסיפה: "זה מופיע בלימוד ובתפילה ובכל דבר". לדבריה, "הם מפחידים את הילדים מהעולם שבחוץ וכך הם גורמים להם לחשוש מלעזוב את העולם הדתי".

הכותרת בעיתון

דובר בית הספר אמר לעיתון בתגובה שהמבחנים יתוקנו וכי הם מתנצלים על כך. "ניקח את הדברים לתשומת ליבנו ונקפיד מעתה ואילך על שפה מדוייקת יותר", אמר הדובר.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומרים גורמים חינוכיים בקהילה כי "מדובר באשה חרדית לשעבר, שכנראה מתוסכלת ולכן יצאה לתקשורת להוציא את דיבת היהדות החרדית רעה בכדי לנסות לגרום נזק".

"חבל שיש כאלו שבוחרים להשתכנע וללכת שבי אחרי האמירות הפופוליסטיות שלה שנועדו להשמיץ ולהכפיש את היהדות החרדית בלונדון", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר