פרשת כי תבוא • הגאון רבי דוד לאו עם וורט על הפרשה

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה.

והשבוע - וורט על פרשת כי תבוא.

קטע מתוך שיחתו של הגר"ד לאו:

"התורה מתחילה את הפרשה במילה 'והיה', לשון שמחה, והשמחה הזו מלווה אותנו לאורך כל הדרך. השמחה של הזכות להיכנס לארץ, לשבת בה ולאכול מפריה, והזכות הגדולה הזו, שהנה אנו זוכים כאן להביא מראשית פרי האדמה לבורא העולם, להודות על הביכורים, להודות על דיני המעשר, זכויות רבות, הכל מתחיל 'והיה', מי ששמח בחלקו - זוכה והקב"ה נותן ומוסיף לו עוד ועוד.

"אבל השמחה באה לידי ביטוי בחלקים היותר קשים של התוכחה, יש לנו תוכחה איומה, פרשה קשה של 100 קללות חסר 2, כשאנחנו שומעים את דבר ה' שמקפיד עלינו, ומשה רבינו מציין בשם ה' תוכחה איומה.

"חז"ל והראשונים מדברים שהתוכחה של פרשת בחוקותי מדברת על חורבן בית ראשון והתוכחה של פרשת כי תבוא מדברת על הימים הקשים שבאים עם חורבן בית שני, חורבן שטרם זכינו לבית שלישי שיבנה במהרה בימינו".

"ואנחנו שומעים שהתוכחה הזו קשה מאוד, אבל הכל בגלל מה? 'לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב מרוב כל', לכן 'ועבדת את אויבך במצור ומצוק אשר יציק לך אויבך בשערך', הכל תלוי בשמחה".

"יכולה להיות מציאות שאתה מקיים את כל מה שכתוב בתורה, אבל לא עושה זאת בשמחה, וברגע שאינך עושה זאת בשמחה מיד מרגישים את הדבר ומיד מרחיקים ועלולים חלילה להידרדר אל התוכחה האיומה והקללות הקשות של פרשת כי תבוא".

"מה היא חשיבותה של המשחה? בתרי"ג מצוות אין חיוב למצוות השמחה, שברגע שלא עובדים את ה' בשמחה, כבר עונשים כאלו קשים? כיצד יתכן הדבר? מי שמודע למשמעות השמחה מבין תשובה פשוטה וברורה לנקודות הללו. יש סיבה גדולה למשמעות של השמחה, כי השמחה מלמדת אותנו את מקומנו בעבודת ה'".

צפו בשיחתו המלאה של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר