היסטוריה חרדית

"אני יעקב ליצמן מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל"

83 חברי כנסת תמכו, עשרה התנגדו ויעקב ליצמן הושבע לכהן כשר הבריאות • מיד לאחר ההשבעה פתחו חברי הכנסת במחיאות כפיים, ניגשו אל השר הנרגש ובירכו אותו על המינוי • צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן נשבע אמונים (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונות: יונתן סינדל - פלאש 90)

השר יעקב ליצמן: בזה אחר זה עלו חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה ושיבחו את פועלו של יעקב ליצמן במשרד הבריאות, והביעו את רצונם לראותו מכהן כשר.

ואכן, לאחר דיון שנמשך שעה ארוכה, הצביעו חברי הכנסת ברוב גדול של 83 חברי כנסת בעד מינוי ליצמן. גם חברי האופוזיציה מ'המחנה הציוני' הצביעו בעד המינוי, מלבד חברי הכנסת של 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שהצביעו נגד, ומרצ שהדגישו כי כך מנהגם להצביע נגד מינוי שר ולא מדובר במשהו אישי נגד ליצמן.

במהלך הדיון אמרה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) כי "מינויו של השר ליצמן זה התקדמות של מנהל תקין וגם של המפלגות החרדיות. אין לי אלא לאחל שההתקדמות הזו תימשך ובכנסת הבאה תהיה עליית מדרגה ויהיו מועמדות ברשימת הסיעות האשכנזיות".

בעד המינוי הצביעו כאמור 83 חברי כנסת ועשרה ח"כים התנגדו. מיד לאחר ההצבעה ניגש ליצמן כשהכובע לראשו ועלה לדוכן הנואמים בכדי להישבע אמונים כשר בממשלה.

ההשבעה של ליצמן

"אני יעקב ליצמן מתחייב כחבר הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כחבר הממשלה ולקיים את החלטות הכנסת", הצהיר ליצמן ומיד לאחר מכן פתחו חברי הכנסת במחיאות כפיים.

לאחר ההשבעה ניגשו אל השר ליצמן בזה אחר זה ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת, בירכו אותו על המינוי החדש לשר הבריאות וליצמן התיישב סביב שולחן הממשלה במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר