חילולי השבת

חילוקי דעות בין בכירי ש"ס בעירייה: אמסלם דרש, כנפו התנער

חילולי השבת באשדוד גורמים לחילוקי דעות בין בכירי סיעת ש"ס בעירייה. בעוד אבי אמסלם דרש מאגודת ישראל לקיים ישיבת סיעה משותפת, עמרם כנפו התנגד: "אבי לא שיתף אותנו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
עמרם כנפו ואבי אמסלם (צילום: יעקב כהן)

המאבק על השבת בעיר אשדוד גורם, ככל הנראה, גם למאבק פנימי בתוככי סיעת ש"ס המקומית. לאחר שחבר המועצה אבי אמסלם שיגר מכתב בכדי לצאת יחד עם יהדות התורה למאבק משותף למען השבת, סגן ראש העיר מטעם ש"ס עמרם כנפו הוציא מכתב נגדי בו הוא טוען כי מכתבו של אמסלם נכתב על דעתו בלבד.

אמש (שלישי) שיגר אבי אמסלם מכתב ליו"ר סיעת יהדות התורה בעיר מרדכי ליברמן בו הוא מבקש ממנו לצאת בשיתוף פעולה במאבק נגד חילולי השבת בעיר. אמסלם תקף את ליברמן על כך ששיגר מכתב לראש העיר בבקשה לאכיפה מוגברת נגד חילולי השבת, ותהה מדוע המכתב לא הובא גם לסיעת ש"ס שתחתום עליו.

"לצד הבעת תמיהה על עצם החשיפה שניתנה למכתב לפני שהוא בכלל הגיע ליעדו, תמהני מאד מדוע לא ראית לנכון לשתף אותנו, את חברי סיעת ש"ס בעירייה בצעד זה - כך שגם אנו נוכל להצטרף ליוזמה והדרישה - אילו היית עושה כן, הייתה מגיעה מכל הסיעות החרדיות בעירייה, דבר שהיה נותן אפקט עוצמתי יותר לדרישה והופך אותה לכזו שאי אפשר להתעלם ממנה", כתב אמסלם לליברמן.

אמסלם הוסיף וביקש ישיבת סיעה משותפת של כלל הסיעות החרדיות בעירייה. בתגובה הוציא ליברמן מכתב בו הוא מבקש לכנס ישיבת סיעה של חברי המועצה החרדים שידונו על השבת, אך עמרם כנפו החליט לענות בשלילה.

כעת, יממה לאחר המכתב של אמסלם, מתנערים שאר חבר המועצה מטעם ש"ס ממכתבו. מכתב חדש שיצא בצהריים עליו חתומים סגן ראש העיר עמרם כנפו וחברי המועצה מאיר בן סימון וחיים אמיסלי הם מודיעים שהמכתב הוא על דעתו של אמסלם בלבד.

"סיעת ש"ס התכנסה ומודיעה בזו כי מכתבו של חבר המועצה אבי אמסלם אינו על דעת הסיעה אלא על דעת עצמו בלבד", כותבים השלושה. לדבריהם: "סיעת ש"ס אינה זקוקה לסיעת אגודת ישראל על מנת לחזק את חומות השבת בעיר, וסיעתנו פועלת בהתייעצות עם רבניה ומורי דרכה מתוך דרכיה דרכי נועם, על מנת לחזק את השבת בעירנו ובכל מקום בארץ".

בשלב הזה מודיעים חברי המועצה כי אין בכוונתם להגיע לישיבת הסיעה המשותפת: "בהתאם לכך אין הסיעה מתכוונת להיעתר להזמנה לאספה שתתקיים ביום שני הקרוב".

צמד המכתבים מלמד יותר מכל על המאבק הפנימי שמתפתח זה תקופה ארוכה בעיריית אשדוד, כאשר מהצד האחד ניצב אבי אמסלם - מי שמשמש כראש לשכת שר הדתות דוד אזולאי ונחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר ליו"ר ש"ס אריה דרעי, ומהצד השני עמרם כנפו, סגן ראש העיר ויו"ר הסיעה המקומית.

"מבייש", אמר גורם בש"ס הארצית בתגובה לחלופת המכתבים, "יש מאבק פנימי בין חברי מועצה? טבעי. אבל למה על חשבון השבת? עולה כסף לשבת לישיבת סיעה משותפת למען קדושת השבת? וכי ש"ס ויהדות התורה הארצית לא מתכנסים לישיבות משותפות ומתאמים עמדות בחוקים הקשורים ליהדות ובוודאי השבת, פשוט לא מובן".

עמרם כנפו אמר ל"כיכר השבת": "חבר סיעה שרוצה להוציא מכתב, צריך קודם כל לשאול את הסיעה. אתה מוציא מכתב בשם כל הסיעה ועוד לסיעה אחרת? באיזה סמכות אתה עושה את זה?". כנפו מביע מחאה גם על תוכן המכתב עצמו: "עם מי הוא תיאם את התוכן? התוכן אינו ראוי ולא מתאים. אתה כותב לו מכתב, למה אתה לא משתף אותנו?".

כנפו לא מסיים את השיחה לפני שהוא עוקץ את 'אגודת ישראל': "ש"ס נאבקת למעלה משמונה חודשים למען קדושת השבת, בשונה מאגודת ישראל שמתפשרת ומתפשרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר