הקרב על הגינה

בפעם השנייה: תושבי שיכון ג' ניצחו את עיריית בני ברק

שופט בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב החליט להמשיך את צו המניעה שהוצא לבקשת תושבי שיכון ג' בבני ברק כנגד כוונת העירייה למקם קרוואנים עבור גני ילדים במרכז הגינה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שטח המריבה (צילום: באדיבות המצלם)

ניצחון לתושבי שיכון ג' על עיריית ב"ב: הבוקר (רביעי) החליט שופט בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב קובי ורדי להמשיך את צו המניעה שהוצא לבקשת תושבי רחוב שדרות הנציב בעיר כנגד כוונת העירייה למקם קרוואנים המיועדים לטובת גני ילדים במרכז הגינה שברחוב.

זייברט ביקש להעתיק את הקראוונים בהם שכנו גני הילדים של רשת 'נטע שעשועים' מרחוב לנדא אל המיקום החדש, אולם התושבים עתרו ובית המשפט קיבל את בקשתם. הבוקר דחה בית המשפט עתירה נוספת של העירייה שביקשה לבטל את צו המניעה מה שמהווה הישג של ממש לתושבי האזור.

לדברי התושבים מזה כ-50 שנה שקיימת הגינה במרכז רחוב שדרות הנציב בשיכון ג' בבני ברק המוקפת בעצים ירוקים ועתיקים, כאשר השנה משום מה מישהו בעירייה שם עינו על המקום והחליט להרוס עוד גינה ירוקה בעיר ולהציב במקומה "שכונת קרוואנים", אלא שהפעם מצאו עצמם העירייה מול תושבים שעמדו על רגליהם האחוריות ואמרו היו לא תהיה.

התושבים נפגשו עם ראש העיר חנוך זייברט ולאחר שלא עמדה בפניהם ברירה אחרת שכרו את שירותיו של עו"ד משה מילר המתמחה בתחום זה, וייצג עמותות נוספות נגד עיריית בני ברק.

ל"כיכר השבת" נודע כי התושבים פנו לאחר מגדולי הדיינים בביה"ד בני ברק, לברר האם מותר להגיש עתירה זו, ונענו שהדבר מותר אף לכתחילה משום שבתי הדין אינם מוסמכים כלל לדון בעתירה מסוג זה, ואין כל תוקף להחלטות שאינם יכולות לחייב את העירייה.

עו"ד משה מילר אומר ל"כיכר השבת" כי "במסגרת העתירה הועלו שלל טיעונים משפטיים, העתירה לוותה ב-2 חוות דעת מקצועיות, אחד מהם, ממר יוסי כהן מי שכיהן כמהנדס העיר בני ברק בשנות ה- 90, חוות דעת נוספת מהגב' דפנה רוזנברג מתכננת ערים, חוות הדעת הצביעו כי בקשת העירייה להציב את הקרוואנים בגינה נעשתה שלא כדין, תוך הפרת כללי המנהל התקין".

עו"ד מילר מוסיף כי "בעתירה ישנן טענות כבדות משקל, לפיהם העירייה פעלה בחוסר תום לב, בניגוד להורות החלות על המגרש, תוך הסתרת מידע וניסיון לבצע מחטף בוועדה שהייתה אמורה להתכנס ביום 24.8.15, שלא התכנסה עקב צו המניעה". עו"ד מילר מציין כי הוא מקווה שעתה ישכילו בעירייה לשבת עם התושבים ולפתור את הדברים בהידברות. "ככל שלא יעשו כן, לא תהיה ברירה אלא להמשיך ולדון בעתירה שסיכוייה טובים", הוא מוסיף.

עו"ד מילר מדגיש כי אין לו כל דבר אישי נגד ראש העיר, וברמה האישית הוא מעריכו ואף מכירו שנים רבות, וער לכך שברמה האישית ראש העיר הינו איש חסד המסייע לחולים במצוקתם, אך לצערו הדבר חוזר על עצמו בכל התיקים שטיפל, בהם ראש העיר לא קיים הידברות ראויה עם הפונים אליו, לטענתם ראש העיר לכך אותם כמובן מאליו, ובהתאם לכך היו הצעותיו, ולכן לא עמדה להם הברירה אלא לפנות לביהמ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר