57 תמכו, 53 התנגדו

תקציב המדינה לשנים 2015 ו-2016 עבר בקריאה ראשונה

תקציב המדינה לשנים 2015-16 עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ברוב של 57 תומכים מול 53 מתנגדים. יו"ר ש"ס אריה דרעי לא נכח במליאה בזמן ההצבעה. מחלוקת על מע"מ 0 (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לאחר שעות של דיונים: תקציב המדינה לשנים 2015-16 עבר הערב (רביעי) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ברוב של 57 תומכים מול 53 מתנגדים. יו"ר ש"ס, שר הכלכלה אריה דרעי לא נכח במהלך ההצבעה והודיע שבמידה ומע"מ אפס לשכבות החלשות לא יסוכם, מפלגתו תתנגד לתקציב בקריאה שנייה ושלישית.

חוק ההסדרים עבר גם הוא בקריאה ראשונה ברוב של 57 מול 53. הצעת התקציב תועבר כעת לוועדת הכספים של הכנסת להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

כאמור, דרעי לא נכח בהצבעה ובשעה האחרונה של הדיון נאלץ סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס לעלות לדוכן ולמשוך זמן - דבר שגרר תרעומת מצד חברי האופוזיציה - זאת מאחר שדרעי נודע עם כחלון לדיון על מע"מ 0 לשכבות החלשות. כאמור, הפגישה בין דרעי לכחלון לא הניבה תוצאות ודרעי לא השתתף בהצבעה.

שר האוצר משה כחלון אמר לאחר אישור התקציב: "מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה תקציב לאומי, חברתי ואחראי, שמביא עמו בשורה אמיתית. הגדלנו את ההוצאות האזרחיות והצגנו דרכים לצמצום הפערים בחברה הישראלית. זה תקציב עם סדר עדיפויות חדש, ללא גזירות וללא הכבדות, לטובת אזרחי מדינת ישראל. גובה התקציב לשנת 2015 הוא 329.5 מיליארד שקל ולשנת 2016 347.7 מיליארד שקל. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2016-2015 על 2.9% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור והפחתת יוקר המחיה".

לדבריו, "בתקציב המדינה תוספות משמעותיות למשרדים החברתיים, אשר באים לידי ביטוי בהגדלת התקציבים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, והביטחון האישי. משרד החינוך יקבל בשנים 2016-2015 תוספת של 6.5 מיליארד שקל, ומשרד הבריאות יקבל תוספת של 5.9 מיליארד שקל. משרד הרווחה יקבל תוספת של 800 מיליון שקל, וחיילי החובה יזכו לעדכון בשכרם. בחוק ההסדרים הצגנו רפורמות משמעותיות, בתחום הדיור – מיסוי מקרקעין, משפרי דיור ועוד, בתחום הבנקאות – הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים , בתחום המזון – רפורמת הקורנפלקס, הפחתת עלויות בחיסכון הפנסיוני, הפחתת עלויות של ביטוחי בריאות, וחיבור מפעלים לגז טבעי תוך הפחתת נטל הרגולציה".

במחנה הציוני אמרו הערב: "ביבי וכחלון לא הקשיבו לטענות הח"כים נגד התקציב - הם יודעים שמכרו את כולנו למען הסחטנות הקואליציונית. צר לנו מאד שראש הממשלה ושר האוצר לא ישבו במליאת הכנסת לאורך הדיון על מנת להקשיב לחברי הכנסת הטוענים נגד התקציב ומציעים הצעות קונסטרוקטיביות. תחת זאת הם שלחו את סגן שר האוצר לענות בחיפוף ובקצרה לחברי הכנסת בתום הדיון במליאה, תוך שסיעתו של סגן שר האוצר מאיימת באותם רגעים להחרים את ההצבעה. כל אלה ועוד מצביעים על כך שהם מכרו את כולנו לטובת סחטנות של סיעות הקואליציה. סחטנות שמסייעת למגזרים מסויימים, ומתעלמת מהזוגות הצעירים, מהפריפריה, מיצירת מקומות עבודה, והגדלת השכר למי שמנסה להתפרנס בכבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר