שרת התרבות והספורט מירי רגב: "לא נממן גופים המתנגדים למדינה"

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה כי משרדה לא יממן גופים "החותרים תחת אושיות המדינה, סמליה וערכיה כמדינה יהודית דמוקרטית". עו"ד אלי זהר: "אין פה שום דבר חדש" (בארץ)

השרה מירי רגב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה הערב (רביעי) כי משרדה לא יממן גופים המתנגדים למדינת ישראל. "משרד התרבות והספורט בראשותי יפרסם בימים הקרובים, הודעה לכל הגופים המבקשים להתמך על ידי המשרד, כי חובתם לפעול לשמירה על ערכי מדינת ישראל, חוקיה וריבונותה" הצהירה רגב.

"הקול הקורא שיפורסם, מבהיר שלמדינה ולמשרד נתונה הסמכות לקנוס את הגופים שימצאו כחותרים תחת אושיות המדינה, סמליה וערכיה כמדינה יהודית דמוקרטית".

רגב הוסיפה, "אני עושה אבחנה ברורה בין חופש הביטוי לחופש המימון. חופש הביטוי הוא ערך עליון במדינת ישראל, אך עם זאת, למדינה הזכות שלא לממן גורמים אשר חותרים תחת היותה מדינה יהודית ודמוקרטית".

יו"ר דירקטוריון תיאטרון גשר, עו"ד אלי זהר, אמר ל"הארץ" בתגובה: "השרה חוזרת על חוק יסודות התקציב, אין פה תקנות חדשות. זה מופיע שם וזה בסמכות למנוע מימון ממי שעושה את כל העבירות האלה. אין פה שום דבר חדש. הבלטת העניין והקריאה לתקנות חדשות היא מוגזמת. חוק יסודות התקציב קובע את הדברים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר