"מאבק עמנואל - כסף"

גפני ציטט את הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בחסידות סלונים זועמים

המתיחות בין "אגודת ישראל" ל"דגל התורה" מתעצמת. גפני ציטט את מרן הרב אלישיב כי המאבק בעמנואל היה כספי ועורר את זעם עסקני חסידות סלונים שטוענים לפגיעה באדמו"ר (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסלונים, ח"כ משה גפני (צילומים: אבי סולטן ויונתן זינדל - פלאש 90)

המתיחות בין "אגודת ישראל" ל"דגל התורה" עולה שלב זאת על רקע ראיון תקיף אותו העניק יו''ר תנועת דגל התורה ח"כ משה גפני לעיתונאי אבי בלום שעורר זעם בחסידות סלונים שם מעלים גורמים בכירים את הטענה כי גפני פגע באדמו"ר.

גפני הצהיר בראיון כי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל אמר בתקופת המאבק בפרשת עמנואל כי "הנושא הוא כסף ולא אידיאולוגיה", משפט שעורר כעת את הכעס בסלונים.

"הרי בתחילה הוא היה נגד ההפגנה הגדולה וגם לאחר מכן הוא אמר ללכת רק בגלל שהשופט אדמונד לוי כתב בפסק הדין שיש לציית לשופט ולא לרב", הוסיף גפני, "לפני ההפגנה בא הרב אפרתי ושאל אותו: מה לדבר בהפגנה? והוא אמר, מה יש לדבר? זו רק שאלה של כסף, הרי הם יכלו לפתוח מוסד פטור או מוכר שאינו רשמי, אבל התעקשו לפתוח דרך החינוך העצמאי כי רצו תקציב של מאה אחוזים".

לדברי עסקנים בסלונים מדובר בפגיעה קשה בחסידות מאחר ולטענתם גפני בחר לסלף את דברי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ובכך פגע באדמו"ר ובחינוך החרדי.

בסלונים כועסים על תנועת "דגל התורה" שפעלה לדבריהם בחוסר לויאליות במשבר שהתעורר לקראת תחילת שנת הלימודים בעיר ביתר עילית כאשר בחסידות בחרו לפרוש מבית הספר הוותיק ולפתוח בית ספר חדש עבור הבנות ובתגובה תקף אותם ח"כ גפני על התבדלותם.

כזכור, בהקלטה שנחשפה ב"כיכר השבת" נשמע יו''ר וועדת הכספים אומר בכינוס סגור: "למה לקחו כעת חסידי סלונים את הבנות שלהם בביתר עילית, ופותחים בית ספר בנפרד? למה? אי אפשר להתחנך יחד?".

"אנחנו (הליטאים) מתגאים בזה שהילדים שלנו, ובמקרה הזה - הילדות שלנו, נשארות ללמוד יחד עם התלמידות הספרדיות. היום עולם התורה הוא עולם התורה אשכנזי וספרדי יחד", הוסיף גפני.

הכעס כאמור גבר עוד יותר לאחר הראיון בו לטענת העסקנים הדברים פגעו בסמכות הרוחנית כמו גם במאבק החרדי על עצמאות מוסדות החינוך. "גפני נלחם בנו ללא סיבה מוצדקת", אומרים בסלונים, "וכעת אף הגדיל לעשות ופגע באדמו"ר".

בסלונים אף משגרים איום על ניתוק הקשרים עם 'דגל התורה' באם לא תגיע ההתנצלות המיוחלת. "מדובר בשקר גס. גם בפרשת עמנואל מרן הגרי"ש אלישיב נתן גיבוי למאבק וסבר כי מדובר במלחמה על קודשי ישראל וגם בביתר עילית נתן מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן את ברכתו לפתיחת בית הספר הנפרד. לא ייתכן שבדגל יתכחשו לעובדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר