שבת חול המועד סוכות • הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר עם וורט על הפרשה

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(כיכר השבת)

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה.

והשבוע - וורט לשבת חול המועד סוכות.

קטע מתוך שיחתו השבועית של הראשל"צ הגר"ש עמאר:

"החג יש לו קדושה גדולה מאוד, השבת - קדושתו גדולה מכל החגים, 'חמדת ימים אותו קראת', אין יותר קדוש מיום השבת, כשה' נותן ברכתו לכל השנה - הוא נותן תמיד ביום השבת, כך כתוב בזוהר, כל הברכות יורדות ביום השבת, ומהשבת הברכה מושפעת ויורדת אל כל השאר הימים.

"בשביל זה אמר רבי שלמה הלוי אלקבץ, בשיר הקדוש 'לכה דודי לקראת שבת לכו ונלכה כי-היא מקור הברכה', השבת היא מקור כל הברכות, אין מקום אחר.

"שבת חול המועד, אנחנו עולים ומוספים קדושה על קדושה. יש לנו שבוע שלם ועוד ששיני עצרת שיבוא בעז"ה, כולם קודש, אבל שבת חול המועד היא שבת נפלאה ומיוחדת, שבת יכולים להתעלות בו.

"ובפרט אם אדם מנצל את הדברים האלה, את החגים והשבתות, ללימוד תורה. הלימוד של שבת - אין לו דוגמא בעולם, ההישגים שיכול להשיג בלימוד התורה בשבת לא ייערכנו אלפי ימים של חול, בגלל שהשבת היא גדולה ומעלה אותנו למדרגות, מעין עולם הבא, הלימוד עושה פעולה ועושה תיקון ברמות כאלה גבוהות שלעולם לא נוכל להשיג.

"השבת הזו שהוספנו גם את הקדושה של החג, ואנחנו חוגגים את השבת בתוך הסוכה, כשמוקפים בשכינה,. אם אדם ינצל הסוכה שלא ידבר בה דברים בטלים, שמדבר בה רק תורה, שעושה בה סעודות של מצווה, ועוד קידוש של שבת וחג, ועוד סעודות של שבת, אז ממש כמו שיושב בעננים (ענני הכבוד) - בפועל, ומקבל שפע, ומוקף ונמצא בתוך הקדושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר