מנתחים קמפיין

כך בזק בינלאומי פועלת על התת מודע שלנו

הקריאייטיב במודעה של בזק בינלאומי מצליח ללא מילים, או עם יותר מדי מילים צפופות, בהן גם 'אפס אחת ארבע'. אחרי הכל, הם יודעים לעבוד עם התת-מודע שלכם. הטור השבועי של חיים קליגר (פרסום)

חיים קליגר | כיכר השבת |
מתוך הקמפיין (סריקה)

מצלצל טוב! זוכרים את השנים בהן לפני שהתקשרנו לחו"ל היינו בודקים את מצב חשבון הבנק שלנו? במשך שנים ארוכות שיחות הטלפון לחו"ל היו לעשירים בלבד, כל דקת שיחה הייתה עולה הרבה מאוד כסף, ורק אם באמת היינו חייבים להתקשר היינו מתקשרים.

חלק מהרפורמות שעברו על המשק הישראלי הייתה הרפורמה של השיחות לחו"ל, השוק נפתח לתחרות, מספר חברות התחלקו בעוגת השיחות לחו"ל ואופס, מחיר השיחות ירד פלאים. היום, בטכנולוגיות מסוימות ניתן גם לדבר חינם על תשתית אינטרנטית. מניסיון, זו לא השיחה הכי שקטה ונעימה, אבל האופציה הזו בהחלט קיימת.

אחד הדברים היפים, כשמסתכלים על רפורמות והשלכותיהן, זו ההתארגנות המהירה והמחודשת של החברה שהייתה מונופול לכללי השוק החדשים, תעקבו קצת אחרי כל תהליך כזה ותראו איך חברה מונופוליסטית שמנהלת קרב איתנים כדי שלא יפתחו את השוק שלה לתחרות, מפעילה את כל התותחים הכבדים שהיא מסוגלת כדי לחסום את התהליך לפני שהוא יוצא לדרך, אך מרגע שהתהליך קורם עור וגידים, פושטת צורה ולובשת צורה ובין רגע היא מתחילה לדבר בטרמינולוגיה החדשה.

לנו הצרכנים, שרק מרוויחים מפתיחת השווקים לתחרות זה ממש צורם לעיתים, אבל גם אנחנו מהר מאוד מבינים שמלכעוס ולהתרגז על מה "שעוללו לנו" במשך שנים לא יצא לנו כלום, ובבת אחת אנחנו נכנסים לכללי המשחק החדשים ומתחילים ליהנות מהם.

המסר: במקום לדבר צפוף ולהכניס בכרטיס שנה טובה אחד את כל מה שעבר עליכם בתשע"ה, פשוט תרימו טלפון (צילום אילוסטרציה: מיכל פתאל, פלאש 90)

אז כן, זה בדיוק מה שקרה לנו עם שוק השיחות לחו"ל, כעסנו ברגע הראשון על המחירים האסטרונומיים שגבו מאתנו בטרם נפתח השוק לתחרות, אבל מהר מאוד הבנו את כללי המשחק החדשים ובחרנו לעצמנו את החברה באמצעותה יהיה לנו הכי משתלם להתקשר לחו"ל. השיחות כבר הפכו למשהו הרבה יותר נגיש, כבר לא הסתכלנו על השעון לפני שחייגנו כדי לראות אם אנחנו מחייגים בתעריף המוזל, פשוט ניגשנו לטלפון וחייגנו, הרגשנו הכי מחוברים לעולם!

אחת החברות הפעילות בתחום השיחות לחו"ל היא בזק בינלאומי שנולדה מתוך חברת האם בזק, כיום מדובר בחברה שמתנהלת כחברה עצמאית לכל דבר ועניין והיא מספקת שירותים הרבה יותר נרחבים מאשר שיחות לחו"ל, בין מוצרי החברה ניתן גם למצוא מוצרים שחברת האם שלה מספקת ובעצם בזק בינלאומי גם מתחרה בחברת האם שלה, בזק, ואנחנו, הצרכנים, רק נהנים מכך.

על הקמפיין

בימים אלה של לפני תקופת החגים, כאשר רבים מאתנו מתקשרים לידידים ולקרובי משפחה בכל רחבי העולם כדי לאחל שנה טובה, מעלה "בזק בינלאומי" באמצעות משרד הפרסום שלה "בראשית" קמפיין. אין ספק כי תקופה זו היא תקופה מצויינת עבור החברות המספקות תשתית תקשורתית לשיחות לחו"ל לגייס לקוחות חדשים לחברה, המחירים האטרקטיביים המוצעים ללקוח בהחלט מפתים להתקשר ולדבר ללא הפסקה.

התוכי של בזק בינלאומי (צילום מסך)

הוויז'ואל במודעה לוקח אותנו שנים לאחור, כש"כרטיס הברכה" היה הדרך לשלוח ברכת שנה טובה. אגב, היום, כשיונת הדואר כבר התעייפה, הייתי מציע למי שבכל זאת רוצה לשלוח כרטיס ברכה בדואר להוציא אותו מייד אחרי ספירת העומר כדי שהוא יגיע לראש השנה...

הקריאייטיב במודעה מצליח ללא מילים, או עם הרבה מאוד מילים צפופות, להעביר את המסר של המודעה: במקום לדבר צפוף ולהכניס בתוך כרטיס ברכה אחד את כל מה שאתם רוצים לספר שעבר עליכם במהלך שנת תשע"ה, אתם יכולים לעשות בשיחת טלפון שתעלה לכם מעט מאוד כסף. אם תהיה לכם סבלנות לקרוא את הטקסט עד הסוף תראו שגם את המילים אפסאחתארבע השחילו לנו במודעה.

ולמה אני אומר השחילו לנו? כי מי שכתב את הטקסט של המודעה הזו יודע עד כמה התת מודע עובד אצלנו, בני האנוש, ככל שאנחנו צריכים יותר לאמץ את המוח שלנו לקרוא טקסט מסויים ככה הוא ישאר יותר חרוט אצלנו במוח, וככל שאלו יהיו המילים האחרונות בטקסט ככה הם ימשיכו להדהד לנו זמן רב יותר. ולכן הכניסו את המילים הללו בטקסט והם המילים האחרונות, עכשיו תחזרו שוב למודעה ותראו איך זה עובד, וזה עובד!

הערה בשולי הקמפיין

אני את נושא הסמינר לא הייתי מכניס למודעה, נושא רגיש אצל משפחות רבות בפרט בימים אלה, אז נכון שבקרב רוב רובם של המשפחות הבנות מסודרות ויש כאן בהחלט משהו חשוב לבשר לקרובים בחו"ל, אבל יש כאלה בקרבנו שהנושא רגיש וכואב מידיי.

(על הכותב: המדור נכתב מידי שבוע ע"י חיים קליגר מנכ"ל מגזין "זמן" ובעלי משרד היעוץ חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית. לפניות kligerc@gmail.com)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר