בחזרה לעמדות השפעה • דירוג 'דה מרקר'

החרדים ב"100 המשפיעים": גפני מוביל, ליצמן ודרעי אחריו

מגזין 'דה מרקר' דירג את "100 המשפיעים", בהם שלושה חרדים הזוכים לשבחים • ח"כ משה גפני מוביל ומוגדר כ"שחקן רב עוצמה" • השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי אחריו ברשימה (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ודרעי (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

לאחר שנות בצורת החרדים חזרו לעמדת השפעה: אם היו כאלו שלא שמו לב לשינוי בעמדת הכוח החרדית כאשר לאחר מספר שנים באופוזיציה, תוך פגיעה בעמדתם הציבורית של נציגי הציבור, חברי הכנסת ובכוח השפעתם, הרי שבעקבות העובדה שכעת שבו החרדים כשותפים טבעיים בקואליציית נתניהו בממשלה הנוכחית וחזרו לעמדות השפעה שלטוניות מה שבא לידי ביטוי בתקציבים לעולם התורה ובשמירה על האינטרסים של הציבור החרדי כמו גם ביחס של הציבור הכללי כלפיהם, דבר המלמד על עוצמת השינוי.

הדבר התבטא בין בוועידת "כלכליסט" שנערכה השבוע שם היו נציגי המפלגות החרדיות ברשימת הנואמים המרכזית תוך שהתקבלו באהדה רבה על-ידי הקהילה העסקית וראשי המשק.

מגזין הכלכלה "דה מרקר" הציב השנה ברשימת מאה האנשים המשפיעים בישראל את ראשי שלושת המפלגות החרדיות משה גפני מ"דגל התורה", יעקב ליצמן מ"אגודת ישראל" ואריה דרעי מש"ס זאת לצד רשימה נכבדת של גורמי שלטון, פקידי ממשל, אנשי עסקים, טיקונים, תעשיינים, מו"לים של גופי תקשורת ועוד.

ראשן ברשימת החרדים הוא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, המוצב במקום ה-26 ברשימה הכללית. תחת הכותרת "שחקן רב עוצמה", כותב המגזין על הכבוד הרב וההערכה העצומה השוררת כלפיו מראש הממשלה בנימין נתניהו לצד ראשי האופוזיציה מתוקף היותו זה ש"יושב על השיבר".

"גפני יודע לעבוד עם משרד האוצר ולקדם את יוזמות החקיקה של הממשלה אך הוא דואג שוועדת הכספים תטביע עליהן את חותמה. בדרך הוא גוזר קופון ולוחץ להעברת כספי מדינה לחרדים", כותב המגזין היוקרתי.

"גפני יודע לחבר בין קואליציה לאופוזיציה ובקדנציה הקודמת נהנה משיתוף פעולה פורה גם עם המחנה הציוני, מרץ והסיעות הערביות", מציין העיתון.

גפני, ליצמן ודרעי (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

במקום ה-39 ממוקם שר הבריאות הטרי יעקב ליצמן עליו נכתב כי הצליח במהלך שנות כהונתו במשרד לבסס תדמית של פוליטיקאי ממולח וחזק שמכיר היטב את מערכת הבריאות ומצליח להגיע להישגים שאחרים לא מגיעים אליהם.

"אל הסיבוב השני שלו במשרד הבריאות הגיע ליצמן בשל ומוכן עם תוכניות מוכנות מוטיבציה בשמיים. בתחילת הכהונה סימן מספר מטרות מרכזיות בהן טיפול בבעיית הזיהומים בבתי החולים, שידרוג חדרי המיון, וקידום רפורמת הבריאות", מציין העיתון.

עוד נכתב כי "ליצמן המקורב לראש הממשלה נכנס לתפקידו כרוח סערה וכמי שמנסה להספיק כמה שיותר עד תום הקדנציה. הוא זוכה להערכה רבה מצד בכירי המערכת ונהנה גם מאהדת הציבור".

במקום ה-61 נמצא יו"ר ש"ס, שר הכלכלה, אריה דרעי עליו כותב המגזין כי "בתוקף תפקידו כאחראי על המשרד הכלכלי השני בחשיבותו למשק הישראלי גילה מדיניות יצירתית עצמאית ומפשרת בדיון של הכנסת על המלצות שישינסקי 2 לחוק ההסדרים תוך שהוא סומך על הגורמים המקצועיים במשרד".

"דה מרקר" מבהיר כי "מה שמעניין את דרעי באמת הוא צורכי הציבור שבחר בו ואלה משתקפים בהסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד כגון הוזלת מחירי הדירות, איפוס המע"מ על מוצרי יסוד בפיקוח, העלאת שכר המינימום, שילוב חרדים בשוק העבודה, ביטול חוק הגיוס ובמקביל פתיחת מסלולים בצבא לשילוב חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר