פרסום ראשון:

מורשע שיימינג ראשון בישראל: העלה סרטונים נגד שכניו ועלול להישלח לכלא

זוג ישראלי שהוכפש על ידי שכנם בסרטונים שהעלה ליוטיוב, תבע אותו בקובלנה פלילית פרטית, הליך נדיר בישראל. השכן הורשע בפסק דין תקדימי וייחודי. עורכי דינו של המורשע: נערער (אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מורשע השיימינג הראשון בישראל: תביעות לשון הרע אינן נדירות כלל וכלל בישראל, אך בעוד לרוב התביעות מבוצעות בהליך אזרחי כתביעות פיצויים, ולמרות שעבירה על חוק לשון הרע עלולה להוות גם עבירה פלילית, הפרקליטות איננה עוסקת לרוב בתביעות כאלה.

אלא שזוג ישראלי שנקלע לסכסוך עם שכניהם החליטו לתבוע את השכן, יורם שדה בקובלנה פלילית פרטית, הליך נדיר ביותר במהלכו מאשים אזרח אחד את חברו בגין עבירה פלילית שבוצעה כלפיו. ולראשונה בישראל הרשיעה בסוף השבוע (חמישי) השופטת לימור מרגולין-יחידי בפלילים את שדה בהוצאת דיבה ולשון הרע.

פסק הדין חסר התקדימי והייחודי הוכרע בעקבות קובלנה שהגיש עורך הדין רון לוינטל בשם שני שכניו של המורשע לאחר שהאחרון העלה ליוטיוב סרטונים הנוגעים להם כשהם טוענים כי כל מטרתם הייתה הכפשה ופגיעה בשמם הטוב.

לרוב, במקרים הנוגעים ללשון הרע מסתפקים התובעים בהגשת תביעה אזרחית/נזיקית, אולם הפעם בחרו הקובלים באמצעות עו"ד לוינטל להגיש דווקא קובלנה פלילית שלא רק שהתקבלה על ידי בית המשפט אלא אף הובילה להרשעתו של השכן.

רשת יוטיוב, לכאן עלו הסרטונים המכפישים (צילום: שאטרסטוק)

בפסק הדין התקדימי הרשיעה השופטת את הנאשם שפרסם את ששת הסרטונים בשירות שיתוף הסרטונים יוטיוב. השופטת קבעה כי בחמישה מתוך 6 הסרטונים עבר הנאשם על חוק לשון הרע. מדובר בהרשעה נדירה ביותר, שכן הליך הקובלנה הפלילית הפרטית נדירה ביותר בישראל וההרשעה בהליך זה נחשבת לנדירה עוד יותר.

גזר הדין בעניינו של המורשע טרם ניתן, אך נוסח חוק איסור לשון הרע קובע כי "המפרסם לשון הרע, בכוונה לפגוע, לשני בני-אדם או יותר זולת הנפגע, דינו - מאסר שנה אחת", כך שייתכן והנאשם ימצא את עצמו מאחורי סורג ובריח, והכל בעקבות פרסום סרטונים ברשת יוטיוב.

עו"ד רון לוינטל מסר "כעורך דין שעיסוקו בתחום לשון הרע, ראיתי מאות פעמים את עוצמתו ההרסנית של פרסום שלילי אודות אדם והנזק הכבד אותו התופעה מייצרת, היום הוכיחה כב' השופטת מרגולין-יחידי כי חומרת מעשה הדיבה כמוהו כתקיפה ודין השמצה כדין כל עבירה פלילית אחרת".

עורך הדין לוינטל הוסיף: "למרות מורכבות הטענה הבסיסית הוכחנו היום למעלה מכל ספק כי כשבוחר אדם במזיד לפגוע באדם אחר באמצעות דיבה ידונו בעניינו כבכל עבריין אחר."

ממשרד עורכי הדין גד מינא שייצג את שדה נמסר בתגובה: "יוגש ערעור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר