הלינץ' בחברון

עם נשקים שלופים וחיפוי מסיבי: תיעוד חילוץ תלמידי הישיבה

במבצע משולב של כוחות המשטרה וצה"ל חולצו אמש חמשת תלמידי הישיבה שנקלעו ללינץ' בחברון. כעת מתפרסם תיעוד החילוץ הדרמטי - עם נשקים שלופים וחיפוי מסיבי מכל הכיוונים. צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות המשטרה וצה"ל מחלצים את תלמידי הישיבה בחברון, אמש (צילום: נאייף דענא, בצלם)

במבצע משולב של משטרת ישראל וכוחות צה"ל חולצו אמש (חמישי) חמשת תלמידי הישיבה שנקלעו ללינץ' אכזרי בחברון, לאחר שנכנסו בטעות לשטח הנמצא בשליטת הרשות הפלסטינית בחברון.

כעת, מתפרסם תיעוד החילוץ הדרמטי, בו ניתן לראות את הכוחות מחלצים את חמשת תלמידי הישיבה עם נשקים שלופים וחיפוי מסיבי מכל הכיוונים, זאת כאשר עשרות פלסטינים מתגודדים סביב. בנוסף, ניתן לראות בסרטון את הפלסטיני שהעניק לחמישה מחסה מרגיע את תלמידי הישיבה ומסביר להם שהכל יהיה בסדר.

כזכור, חמישה תלמידי ישיבה מארה"ב שהיו בדרכם למערת המכפלה נכנסו אמש בשעות הערב בשוגג לשטח הנמצא בשליטת הרשות הפלסטינית בחברון והותקפו על ידי המון פלסטיני זועם שביצע בהם לינץ'. הרכב הותקף בבקבוק תבערה ונשרף כליל.

זירת הלינץ' בחברון, אמש (צילום: משה בוטביה - סוכנות תצפית)

פלסטיני תושב המקום העניק לחמישה מחסה בביתו, שם הסתתרו והמתינו לחילוץ של כוחות הצבא. שניים מהנוסעים נפצעו באורח קל-בינוני. החמישה הסתתרו בביתו של הפלסטיני תושב המקום, זאת בעוד ההמון הזועם כיתר את הבית. לאחר מכן הגיעו כוחות גדולים של משטרה וצבא וחילצו אותם מהמקום.

"רציתי ללכת להתפלל במערת המכפלה. באמצע הוייז בלבל אותי, מצאתי את עצמי באמצע המון ערבי" סיפר אמש אחד מהבחורים כשעדיין סימני דם על חולצתו. "הם התחילו לזרוק עלי ועל הרכב אבנים וסלעים והייתי צריך לצאת מהרכב דרך החלון. יצאתי וכולם התחילו לצעוק 'יהודי, יהודי'. ערבי אחד ניגש אליי ואמר לי להצטרף אליו איבדתי את הטלפון, איבדתי את הכל עליתי לבית וראיתי שהרכב נשרף".

"ברכב היה את התפילין שלי, במשך עשר שנים אני מתפלל עם התפילין האלו. התפילין נשרפו, גם הדרכון וגם כל הכסף. לאחר כחצי שעה הכוחות היהודיים נכנסו לשם והוציאו אותי. ברוך השם אני עדיין בחיים, עם כל מה שאיבדתי".

"צעקו 'יהודי', זרקו אבנים ושרפו את התפילין". בחור הישיבה משחזר

כשנשאל מדוע לדעתו הערבים במקום תקפו אותו הוא ענה בפשטות: "בגלל שאני יהודי". לדבריו, "אני מארה"ב והגעתי לישראל לכמה שבועות בשביל להתפלל. עכשיו אני בסדר ברוך השם".

פאיז אבו חמדיה, בן 51 תושב חברון, הפלסטיני שגונן על תלמידי הישיבה, סיפר: "שמעתי צעקות בחוץ והמולה, יצאתי מהבית וראיתי את חמשת היהודים יוצאים בבהלה מהרכב שהותקף באבנים. צעקתי להם בעברית לרוץ לכיווני וסימנתי להם ביד לבוא. הם היו לחוצים מאד, אחד מהם היה פצוע בפנים עם דם. הרגעתי אותם. אמרתי להם בעברית שיהיה בסדר, נתתי להם מים לשתות ועזרתי לבחור שנפצע. אמרתי להם שהם בטוחים בבית שלי. מיד לאחר מכן התקשרנו למשטרה, ושלחתי נערים שיקראו לצבא שיקחו אותם למחסום".

לדבריו, הוא לא מפחד להיחשב כ"משת"פ" ישראלי: "מי יקרא לי משתף פעולה? עשיתי את הדבר הנכון. מדובר במקרה הומניטארי של אנשים שהגיעו לפה בטעות. מי שזרק עליהם אבנים ושרף להם את הרכב עשה מעשה רע. אנחנו צריכים לחיות ביחד, שלכל אחד יהיה עבודה וכולם יחיו כמו שצריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר