הקרבות בעיריית חיפה

יונה יהב לח"כ גפני: "לא מצאתי במכתבך מילה אחת של אמת"

ראש עיריית חיפה יונה יהב משיב ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני במכתב חריף בו מאשים אותו באי אמירת אמת, בכך שניזון "משמועות ולחשים" וקורא לו לערוך תיקונים בביתו • המכתב המלא (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני ויונה יהב (צילום: מרים אלסטר ויואב ארי דודקביץ - פלאש 90)

המחלוקת בין ראש עיריית חיפה ל'דגל התורה' מחריפה: הבוקר (ראשון) שיגר ראש העיר הצפונית יונה יהב מכתב תגובה חריף הממוען אל יו''ר תנועת 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בו הוא מגיב על מכתב התגובה שהחזיר לו בעניין סירובו למנות את נציג הסיעה מיכי אלפר לסגן ראש העיר.

עוד בנושא:

"קבלתי את מכתבך מיום 3 בספטמבר 2015 ולצערי לא מצאתי בו גם לא מילה אחת של אמת", פותח יהב במתקפה חריפה, "מתוך שנים ארוכות של היכרות אני יודע - גם אם אין אנו רואים עין-בעין הרי אתה איש של אמת. לפיכך, אני משוכנע כי אלה שסייעו לך לנסח את המכתב אליי, הם אותם אלה המנסים להוליך בכחש גם את הנהלת העיר ואותי. כל הטענות ששטחתי בפניך הינן כאלה המגובות במסמכים ובנתוני אמת, ואשמח להציג אותם בפניך לכשתזדמן לעירי".

יהב מוסיף וכותב: "איני יודע מה היא מוטת השליטה של הנהלת דגל התורה היושבת בירושלים ובבני ברק על הקהילה הליטאית בחיפה, ואיני עוסק בכך, זה אינו עניני. אני יודע אך זאת; הגעת לפני כשנתיים למשרדי עם הרבנים המכובדים ליצמן ודרעי, על מנת לדבר בזכותו של נציגך וביקשת כי אתעלם משנים בהן חיבל, הוציא לשון רע וטרפד כל ניסיון לשיתוף פעולה עם העירייה ואיתי. קיבלתי זאת בהכנעה, משום הערכתי הרבה אל חבריך ואליך".

"תחת הבטחה חתומה של נציגך לפעול לבחירתי לראשות העיר, קיבלתי כזבים - כפי שהוכיחו מעל לכל ספק נתוניי ההצבעה בקלפיות. כשהצגתי נתונים אלה בפנייך, והוכחתי בפנייך כי קהילתך לא הצביעה עבורי, הסכמת כי אכן היה כאן דבר בגידה. למרות זאת, לבקשתך, נשכתי את שפתיי והסכמתי בסופו של דבר לקבל את נציגך לקואליציה שבראשותי", ממשיך יהב במתקפה.

מיכי אלפר עם יונה יהב, ללפני הבחירות (צילום: באדיבות המצלם)

"באופן אישי אני חייב לומר כי אני גם תמה על דברים שכתבת", מאשים יהב את גפני, "משום שמאז נבחרתי לראשות העיר בפעם השלישית, לא עמדת בקשר, לא ביקרת בעירייה או פגשת בי וניזונת רק משמועות ולחשים של עסקנים. זאת, לעומת ראשי קהילות מכובדות אחרות בעיר, אשר ביקרו בעירי, ראו את צרכי הקהילה שלהם מתמלאים ואת בקשותיהם נענות".

לקראת סיום מצהיר יהב כי "היום, אני יכול לומר בביטחון גדול - ובמידה לא מבוטלת של צער - טעינו ידידי. עם זאת, בעוד בחירת הסגנים נתונה בידי, אין אני יכול לבחור מי יהיו שלוחך ונציגי הקהילה הליטאית בעיר. כל הניסיונות לעבודה משותפת - המבוססת על הגינות ומוסריות - העלו חרס".

"מודה לך על עצותיך הטובות, ומציע מצדי כי את הזמן אותו אתה מוכן להשקיע ביישור ההדורים ביני ובין נציגך, תקדיש לתיקונים בבית פנימה. אני מאסתי בחלקות הלשון וגלגול העיניים", עוקץ יהב בסיום מכתבו.

מכתב התגובה של יונה יהב
מכתב התגובה של יונה יהב

המלחמה בין הצדדים עלתה שלב כאשר ראש העיר יונה יהב שיגר מכתב לח"כ גפני בו הוא תקף בחריפות רבה את התנהגותו של חבר המועצה מטעם דגל מיכי אלפר והבהיר כי לא יעניק לו את תפקיד סגן ראש העיר.

"כידוע לך מזה זמן רב אני עד להתנהגותו הקלוקלת של שלוחך למועצת העיר מיכאל אלפר ואף הלנתי בפניך לא פעם על האופן המביש הו הוא בוחר להתנהל מול הנהלת העיר", כתב יהב, "הריני להודיעך די זמן מראש כי חבר המועצה מיכאל אלפר לא יוכל להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר כמתחייב מההסכם הקואליציוני".

בתגובה לדברים, שיגר ח"כ גפני מכתב נזעם ליהב בו דרש ממנו שלא להפר הסכמים. "לא התפלאתי", כותב גפני בתגובה ליהב, "הרב מיכי אלפר הינו שליח ציבור מסור ונאמן המייצג את שולחיו ואת העיר חיפה בכלל בכבוד ובכישורים נדירים. מיכי אלפר מתגורר בשכונת נוה שאנן יחד עם מאות משפחות מחבריו שאתה אינך מעוניין שהם יגורו בשכונה זו ולא השלמת, וכן גם אמרת לי, עם העובדה שהם גרים שם וההתפתחות החרדית בעיר".

"קיימים שני סוגי אנשי ציבור - יש המייצגים את התושבים אצל ראש העיר ויש המייצגים את ראש העיר אצל התושבים. מיכי עשה את שני הפרמטרים בנסיבות ולגופו של עניין, אתה ככל הנראה היית מעדיף רק את האופן השני", תקף גפני, "באם הינך רוצה להפר את ההסכם הקואליציוני ולא לאפשר למיכי אלפר להתמנות כסגן במחצית השנייה של הקדנציה ולמנוע ייצוג של חלק גדול ממצביעי יהדות התורה שאף הצביעו עבורך, אנא אל תסתתר מאחורי תירוצי סרק שמשום מה שיערתי שהם יבואו".

לסיום כתב גפני: "כידיד הרשה לי לתת לך עצה אל תלך בדרך זאת ומנע רגליך מנתיבות אלו, לא תהא תפארתך בהליכה על מסלול לא ישר, לא הגון, לא צודק, לא אמיתי והאמת אף לא חכם. אני אף מוכן להשקיע זמן בכדי ליישר את ההדורים המלאכותיים שנוצרו ביניכם כאשר כמה "נשמות טובות" סביבך מלבות את האש ומתפרנסות מכך".

הסאגה בעיר האדומה, כך נראה כעת, רחוקה מסיום והקרבות בין הצדדים כמו גם חילופי המכתבים כנראה צפויים להימשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר