פרשת פישר

מח"ש: "פגע בקודש הקודשים"; מלכה בבכי: "אני איש שקוף"

הבוקר נפתח שלב הטיעונים לעונש במשפטו של רפ"ק ערן מלכה הנאשם בפרשת פישר. בפרקליטות דורשים לגזור עליו 10 שנות מאסר בשל "תכנית עבריינת מהפכנית". מלכה דמע: הדרדרתי (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ערן מלכה (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

פרשת פישר: היום (ראשון) נפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים, שלב הטיעונים לעונש, במשפטו של רפ"ק בדימוס ערם מלכה, הפרקליטות מבקשת לגזור עליו 10 שנות מאסר.

מלכה הודה כבר בעבירות המיוחסות לו בהן לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. בתמורה להודאה סוכם כי המקסימום שהפרקליטות תוכל לדרוש יהיה 10 שנות מאסר וכי לא יוטלו עליו סנקציות כספיות. מנגד, פרקליטיו ביקשו להסתפק בשנתיים עד חמש שנות מאסר וזאת בשל הודאתו וכן בשל מצבו הרפואי.

עו"ד קרן אלטמן ממח"ש תיארה את מעשיו של מלכה: "מדובר בקצין משטרה שהעביר באופן שיטתי מידע כמוס לעורך דין שגייס על בסיס המידע לקוחות. אלה העבירו כספי שוחד שהשניים חלקו ביניהם והביאו לשיבוש חקירות. מדובר בתוכנית עבריינית מהפכנית וחדשנית. חריגות הפרשה נובעת מאופי השחיתות, התעוזה התחכום תוך שיבוש הליכי משפט באופן חסר עכבות. מדובר במקרה תקדימי שאין לו אח ורע".

מלכה קיבל את זכות המילה האחרונה, ופנה בדמעות לשופט יעקב צבן: "עצם המעמד כנאשם עבור קצין בכיר הוא עונש. בושה. אני מתבייש כל כך להיות במעמד הזה. אבל אני לא מאשים אף אחד. אני מאשים את עצמי. נרדמתי בשמירה על הערכים".

"אני לא פושע. אין לי התנהגות עבריינית. הגעתי עד ליום הארור הזה במאי 2012 רק אחרי שהכרתי את האיש הזה. הייתי אדם שעשה כמעט הכול למען הזולת. למען הציבור. תרמתי מעבר לאדם רגיל במדינה. שמענו פה סיפורים מאנשים שלא רציתי שיספרו את מה שעשיתי להם בסתר. אני יכול להגיד שיש עוד עשרות מקרים".

הוא הוסיף: "כל חיי עזרתי לאנשים שקופים. היום אני איש שקוף. אני אומר לבית המשפט - הודיתי, אני כל כך מצטער על מה שעשיתי. הלוואי ויכולתי להחזיר את הגלגל לאחור. זה היה מפגש בעייתי. הידרדרתי לתהומות שלא חלמתי עליהם. הייתי בתוך הקשר האידיוטי הזה ואיבדתי את הערכים שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר