11 דברים לעשות כדי להתאושש משנת לילה גרועה

"אני רק אעמיד עוד מכונה", "רק אסיים את הפרק הזה" - כל מה שרצינו לעשות במשך היום, אנחנו דוחים ללילה, ולפני שאנחנו מבינים מה קורה, השעה 3 לפנות בוקר. למה שתתחילו את הבוקר ברגל שמאל? הנה 11 דברים לעשות כדי להתאושש משנת לילה גרועה (בריאות)

שנת לילה גרועה? כך תתגברו עליה (צילום: shutterstock)

הילחמו בפיתוי לדחות את השעון המעורר

מה שלא תעשו, אל תלחצו על כפתור ה'נודניק' - זה פשוט לדחות את הבלתי נמנע, הרי בכל מקרה תצטרכו לקום ודקות השינה שתרוויחו עכשיו, רק יזיקו לכם בטווח הארוך.

הרחיקו את השעון מהישג יד, אם אתם לא מצליחים להתגבר (צילום: shutterstock)

תנו לאור השמש להיכנס

הלכתם לישון מאוחר? השאירו את הווילונות פתוחים. כאשר הגוף נחשף לאור השמש, הוא מפסיק לייצר מלטונין (ההורמון שאחראי על תחושת הישנוניות), ומבין שהגיע הזמן לקום.

כדאי לפתוח את הווילונות כבר בלילה, לקום לחדר חשוך - אפקטיבי פחות (צילום: shutterstock)

קחו מקלחת קרה

הטריק טמון בתזמון: התחילו במים נעימים, אחרי החפיפה כוונו לטמפרטורה קרה למשך 30 שניות, החזירו למים חמים למשך 30 שניות וסיימו בשטיפה קרה מהירה. שיטה זו ממריצה את הדם בגוף ומגבירה את הערנות.

הכל תלוי בתזמון. אל תקפיאו את עצמכם (צילום: shutterstock)

תרגלו אימון בוקר

בהנחה שהצלחתם לשלוף את עצמכם מהמיטה בזמן, נסו אימון קצר, גם אם אתם לא חובבי ספורט. ריצה קטנה של 15 דקות תעשה את ההבדל, תגביר את זרימת הדם ותמריץ אתכם ליום רענן יותר.

לא רק לחובבי ספורט. אימון בוקר עשוי להציל לכם את היום (צילום: shutterstock)

התאפרי בחכמה

הניחי קרם עיניים המכיל קפאין כי להילחם בנפיחות ובעיגולים הכהים. מוצר חובה נוסף הוא האייליינר הלבן שכדאי להניח על הקו שבין גלגל העין לריסים. אם העיניים שלך עדיין כבויות, השתמשי בליפסטיק בגוון מחמיא, שימשוך את תשומת הלב מהאזורים המאתגרים בפנים שלך.

אחרי שינה גרועה, את תצטרכי את החבר'ה האלה (צילום: shutterstock)

שתו קפה, אבל לא יותר מידי

כן, קפה מעורר. כולם יודעים לדקלם את זה. אבל היזהרו לא להגזים. מחקרים מוכיחים כי שתי כוסות קפה מספיקות בהחלט כדי להתעורר. לאחר מכן, עברו למים.

2 כוסות קפה בבוקר יעשו את העבודה (צילום: shutterstock)

בחרו בתבונה את ארוחת הבוקר

התגברו על הפיתוי למלא את מצבורי הסוכר. התרחקו מקלוריות ריקות, והיצמדו לחלבונים בריאים, ודגנים מלאים. הסוכר אולי יעזור בטווח הקצר, אבל זה לא שווה את הקריסה והעייפות המוגברת שתבוא אחר כך. כמו כן, הימנעו מארוחות כבדות שגורמות לתחושת התנמנמות.

העדיפו ביצים וארוחה קלה לבוקר (צילום: shutterstock)

מים, מים, מים

שתייה מספקת של מים היא חיונית לכל אורך היום, אך כשאתם עייפים - אפילו יותר. העדיפו מים צוננים. הם מרעננים יותר ומגבירים את הערנות.

מים (צילום: shutterstock)

צאו להליכה קצרה

עייפות בעקבות שנת לילה גרועה, בדרך כלל מתגברת בין השעות 1 ל-3 בצהריים. כדאי לצאת להליכות קצרות, מהכיסא לדלת המשרד למשל, לנשום אוויר צח ולהיחשף לאור שמש טבעי וחוסם מלטונין.

אל תפצו!

בטח פנטזתם כל יום על 12 שעות השינה בהן תפצו את הגוף בלילה, ובכן - זה רעיון ממש לא טוב. מספר השעות המומלץ הוא 7-8. גרפים חדים של קצת-הרבה שעות, יבלבלו אתכם ויתחזקו את תחושת העייפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר