"קיבלנו כעשרת אלפים פניות"

ליצמן: אקים שירותי עזרה רפואה נפשית ייעודיים לציבור החרדי

שר הבריאות יעקב ליצמן חושף את הקמת מערך שירותי עזרה רפואה נפשית לציבור החרדי, עוקץ את ח"כ לפיד שלקח קרדיט על מהפכת ה-MRI ומספר כמה פניות קיבל בלשכתו עד כה • צפו (בריאות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: יונתן זינדל - פלאש 90; וידאו: אבי לרר)

שר הבריאות יעקב ליצמן התארח אמש (ראשון) בפני ההנהלה והסגל הרפואי הבכיר של בית החולים 'מעייני הישוע'ה בבני ברק בפניהם נשא דברים על תוכניותיו העתידיות וכן על צורכי הבריאות של המגזר החרדי.

במהלך נאומו הצהיר ליצמן כי במסגרת ביקורי הפתע שלו בבתי החולים גילה כי המצב זוועה. "המצב ממש קטסטרופה", אמר ליצמן וגיחך, "הייתי בבתי חולים 8 שעות ואף 11 שעות, זה לבד צריך אשפוז... פסיכיאטרי".

"אנחנו הולכים לעשות סדר חדש, אני מתפלל לה' שיעזור לי למצוא נוסחה חדשה שתיהיה מקובלת על כולם", הוסיף שר הבריאות.

ליצמן סיפר כי במהלך התקופה בה הוא מכהן קיבל כעשרת אלפים פניות, הוא ויועציו חיים (יוסטמן) ומוטי (בבציק), כאשר לעתים מדובר במקרים של פיקוח נפש והצלת חיים.

ליצמן התייחס למהפכת ה-MRI שהנהיג בבתי החולים בישראל וסיפר כי החל זאת עוד במהלך הקדנציה הקודמת. שר הבריאות "עקץ" את שר האוצר הקודם יאיר לפיד שלקח על כך קרדיט לעצמו באחד ממאמרי הפרשנות בעיתונות הכללית בסוף השבוע האחרון ואמר: "אני קורא לצערי עיתונות. קראתי ביום שישי באיזה עיתון, לא רוצה להגיד איזה, כאילו אני עושה מה שלפיד עשה. שהוא עשה את זה ואני אחריו".

"אם כבר", הצהיר ליצמן, "אז הם עשו אחריי. זו עובדה שאפשר לבדוק".

ליצמן חשף כי בכוונתו להקים מערך של "ערן" שירותי עזרה רפואה נפשית ייעודיים לציבור החרדי. "זה יהיה עם השגחה של רבנים שייפקחו על זה, לראות מי המשיבים, "אל תתפסו אם אני יודע, חסידישע, ליטווישע, היום בימים אלו, צריך להיזהר מאוד במה שמתראיינים וכותבים ואומרים, אני נורא זהיר, אבל גם אם יש הבדלים, צריך את זה. שיהיה כתובת לאנשים עם מי לדבר".

שר הבריאות הטרי התייחס לכל תוכניותיו ואמר כי הוא מקווה שיספיק את הכל. "לכו תדעו כמה זמן הממשלה תעמוד, אין לי מושג".

ליצמן הוסיף והעריך כי "כל זמן שהיא תהיה 61 יש לה סיכוי שזה יחזיק 4 שנים. אם היא תגדל ל-82 היא תיפול. אם היא תהיה 67 אני לא יודע, מתלבט מה מצבה. אבל ב-61 מצבה טוב וראינו את זה בהצבעות ונראה את זה מחר (היום)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר