מוסדות מוכר שאינו רשמי: הרבנים התירו לשבות, המנהלים ויתרו

דייני בני ברק התירו למנהלי מוסדות מוכר שאינו רשמי לשבות בפתיחת שנת הלימודים בשל המצב הכלכלי הקשה, אך המנהלים החליטו לוותר על כך לטובת הילדים שרצו לשוב ללימודים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מסייע. סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בפורום המוכר שאינו רשמי המתמודד עם בעיית המוסדות הרבים שחרב הקיצוצים לא אפשר להם לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ברחבי הארץ, ניסו עוד טרם שנת הלימודים לטפל בזעקת הנהלות המוסדות ופעלו במרץ רב להביא לפתרון כשחלק ניכר מהשיחות מתנהל מול לשכתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש שנרתם לסייע וגם הבטיח כי הוא מייחל שהפתרון ימצא במהרה.

בשבוע שעבר, ימים בודדים טרם תחילת השנה החדשה, כשהיה נראה שהדרך היחידה העומדת בפני הנהלת המוכר שאינו רשמי היא השבתת הלימודים, הביאו את השאלה בפני דייני העיר בני ברק ובראשם הגרמ"מ שפרן, הגרי"מ שטרן ורב מערב בני ברק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שכתבו במכתב מיוחד כי "היות והמצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי, השבתת הלימודים מותרת וצודקת ואין לכל המנהלים לחשוש מביטול תורה דרבים ומניעת חינוך מבנות ישראל".

למרות שהבעיות טרם הגיעו לפתרונם, החליטו המנהלים כי ההחלטה המושכלת היא לנסות ולהתמודד עם הקשיים הרבים ולפתוח בכל זאת את שנת הלימודים.

"לא די שאחרי החופשה הגדולה, השארת הילדים שוב בבית קשה מנשוא לכל ההורים אלא גם חמלנו על הבנות המייחלות לשוב חזרה לספסל הלימודים", מסביר יו"ר פורום המוכש"ר דוד שרפר.

כעת, תולים בהנהלת הפורום תקוות במגעים המתנהלים מול משרד החינוך ובטוחים כי מהר מאור יוסדר התקציב שיחזיר את השפיות להתנהלות הכלכלית המצומקת במוסדות המוכר שאינו רשמי.

יצוין, כי את ההפגנה האמורה להיערך מול משרד ראש הממשלה בירושלים מארגן הוועד המנהל של בתי הספר הנוצריים שהינם זהים למוסדות החרדים בהגדרתם כ"מוכר שאינו רשמי".

בהפגנה יקראו המשתתפים לממשלה לתת תוספת תקציב לבתיהספר ממשרד החינוך. בהפגנה ישתתפו הורים ותלמידי בתי הספר הנוצריים, נוצרים ומוסלמים כאחד, ששובתים מאז תחילת שנת הלימודים ביום שלישי שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר