יום צהוב

בוקר של אובך כבד וזיהום אוויר: הימנעו מפעילות בחוץ

אזרחי ישראל התעוררו לבוקר של אובך כבד וזיהום אוויר גבוה, שיתפשט לכל הארץ עד הערב ויתכן גם מחר. במשרד להגנת הסביבה ובמד"א מזהירים וממליצים להימנע מפעילות בחוץ (בארץ)

האובך בביתר עילית (צילום: חיים שמיל)

אזרחי המדינה התעוררו הבוקר (שלישי), לאובך כבד וזיהום אוויר גבוה בכל רחבי הארץ. במשרד להגנת הסביבה מזהירים כי הזיהום עלול להיות גבוה עוד יותר.

סופת האבק הגיע מכיוון מזרח. בשעות אלו נמדדים ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים באזורי ירושלים ויהודה רמת הגולן והגליל.

הזיהום יתפשט לכל רחבי הארץ עד לשעות הערב המוקדמות ובמשרד להגנת הסביבה מזהירים שלא לקיים פעילות בבית הספר מחוץ לכיתות.

האובך באבו גוש (צילום: אליאור לוי - ynet)

ד"ר לבנה קורדובה ביזונה מהמשרד להגנת הסביבה, אמרה כי "בשעות הקרובות האובך הזה אמור לכסות את כל הארץ. פרסמנו אזהרה לחולי לב ריאות, קשישים ונשים בהיריון להימנע מפעילות מאומצת. פרסמנו אזהרה כי תלמידי מערכת החינוך יימנעו מפעילות בחוץ".

"אנחנו ממשיכים לעקוב אחר המתרחש. לאוכלוסיות רגישות חשיפה קצרת טווח לריכוזים כה גבוהים עלולים לגרום לשבץ, התקפי לב ואף עדויות המעידים על תמותה. וזה בתוספת למזג האוויר הגבוה והלחות הגבוהה לא מוסיף בריאות", הוסיפה.

באשר לבתי הספר הסבירה: "יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת. לתלמידים: יש לקיים שיעורי ספורט רק בתוך אולמות סגורים. לגבי יציאה להפסקות, זה נתון לשיקול דעת. ההנחיות שפרוסמו לציבור בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות".

וככה נראת תל אביב (צילום: מוטי קמחי - ynet)

במד"א מזהירים כי זיהום האוויר נחשב מסוכן לבריאות, והם ממליצים לקשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה (אסטמה, COPD או בעיות בכלי הנשימה) לשהות בבתים עם חלונות מוגפים. בנוסף ממליצים במד"א להימנע מפעילות בחוץ.

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "בעקבות החום הכבד השורר ברחבי הארץ אנו עומדים בהערכות מיוחדת על מנת להעניק טיפול רפואי לנפגעים שעשויים לסבול מהחום וגם מהאובך והאבק שפוקדים את הארץ מהלילה, אני קורא לכולם להישמע להמלצות מד"א בכדי למנוע פגיעות בנפש. בכל צורך רפואי עומדים לרשות הציבור צוותי מד"א המיומנים בקו החירום 101 של מד"א".

(חיים שמיל)
(חיים שמיל)
(חיים שמיל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר