ליצמן במעייני הישועה: "קיבלתי כוחות מיוחדים משמיים כדי לסייע לאנשים"

הרפורמה בבריאות הנפש; הפעלת מכשירי MRI; הקטנת זמני ההמתנה בחדרי המיון; הקמת מערך ער"ן למגזר החרדי; הבירוקרטיה; תוספת רופאים; הקמת מערך ממוחשב למעקב על התנהלות בתי החולים – כל אלו ועוד נחשפו בהרצאת שר הבריאות, יעקב ליצמן לרגל יישום הרפורמה בבריאות הנפש • מנכ"ל מעיני הישועה על ליצמן: "ברוך עושה ואומר" (בריאות)

(צילום: כיכר השבת )

נאום מרתק ורב חשיפות נשא השבוע שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, בפני רופאים, מנהלים וראשי מערכת הבריאות באזור המרכז הפועלים במגזר החרדי, בהם מנהלי סניפי קופות חולים, רופאים, מנהלי שירותים ציבוריים ובראשם הרב חנניה צ'ולק. הנאום התקיים במסגרת כנס רפואי שהתקיים במרכז הרפואי מעיני הישועה תחת הכותרת "הרפורמה בבריאות הנפש לאן" – לרגל יישום הרפורמה שנכנסה לתוקף בימים אלו.

את פניו של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן קיבלו נשיא ומייסד המרכז הרפואי – ד"ר משה רוטשילד, המנכ"ל הרב שלמה רוטשילד, המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד, חברי ההנהלה, רופאים ומנהלים מרחבי אזור המרכז.

הד"ר משה רוטשילד נשא דברים מרגשים אודות הזכות של שר הבריאות הרב ליצמן לחולל מהפכה בבריאות הנפש, אשר לדבריו, כמעט ואין משפחה שאין בה אחד שזקוק לסיוע נפשי כזה או אחר. "בעבר התביישו בכך מאוד. אנו בנינו כאן בית חולים בתוך הקהילה ומכריזים כי אין בושה בשום מחלה – גם לא במחלה נפשית", קבע ד"ר רוטשילד. הוא סיפר על המאמצים העילאיים שנעשו עד כה לבניית הקומפלקס המפואר והגדול – מרכז בריאות הנפש – שיפתח בחודשים הקרובים ויכלול מיטות אשפוז במחלקות נפרדות וברוח היהדות.

פרופ' מוטי רביד הציג את משנתה של 'מעיני הישועה' וסיפר על התהליך שעברו מטופלי הנפש מכניסה אחורית ונסתרת ועד להכרה בצורך בבניית בנין נפרד וגדול והפיכת הבושה "ללא לגיטימית". הוא פירט על מכלול שירותי הבריאות במרכז הרפואי שהפך לבית חולים קהילתי ולמעצמה רפואית מקצועית ומתקדמת. הוא כתר שבחים לשר הבריאות על המהפך ההיסטורי במשרד הבריאות.

אחריו נשא נאום מרתק אורח הכבוד בכנס - שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, במהלכה נשא את משנתו המדינית בתחום הבריאות וחשף את תכניותיו לשיפור מערכת הבריאות של כל אזרחי ישראל. "לפני כמה שנים כאשר הייתי שר בריאות ביצעתי את הרפורמה בבריאות הנפש ולא האמתי כי במועד שנקבע כי תיכנס לתוקפה קיץ תשע"ה (אוגוסט 2015) אני יכהן כשר הבריאות. זהו אות משמים כי הרפורמה רצויה ושאנחנו בדרך הנכונה", אמר.

שר הבריאות פירט את המהפכה בשאר תחומי הבריאות ואמר: "אני מתפלל להשם למצוא את הדרך הנכונה לפטור את בעיית העומסים הלא אנושית בחדרי המיון. אחת הדרכים היא הקמת מערך מחשוב שידווח על כל מטופל וזמן המתנתו לטיפול במיון. אנחנו נעקוב אחר זה בלשכתי".

הוא סיפר כי קיבל עד כה למעלה מ-10,000 פניות בתוך חודשים ספורים והדבר מעיד עד כמה המערכת אינה תקינה. גם בתחום הבירוקרטיה הבטיח לטפל באומרו "הבירוקרטיה מסכנת חיי אדם לא פחות מאשר הזיהומים".

בהתייחס לנושא הפעלת מכשירי MRI בבתי החולים שב ואמר: "אנו נחייב כל בית חולים להפעיל בצמוד למיון מכשיר MRI על מנת למנוע סבל מיותר מחולים ולהציל חיים. משרד הבריאות ישתתף בעלויות רכישת המכשיר".

הוא ציין כי בקרוב יתווספו למערך הבריאות בישראל עוד מאות רופאים, בין השאר, מבית הספר לרפואה בצפת. הוא מקווה כי הדבר יקל על מערכת הבריאות. עוד אמר כי יפעל להקמת מערך ער"ן (עזרה רפואית נפשית במצב חרום) המותאמת למגזר החרדי, בדומה למערך הפועל במגזר החילוני.

בסיום נאומו המרתק והארוך הבטיח כי משרד הבריאות ימשיך בשת"פ מול הנהלת מעיני הישועה בראשות המנכ"ל, כדי לפעול לביטול האפליה שהונהגה עד כה במשרד כלפי מעיני הישועה. "אני מרגיש שקיבלתי כוחות מיוחדים מהשמים כדי לסייע לאנשים ולהציל חיי אדם ואני מתכוון לעשות כמיטב יכולתי בתפקיד הזה ולנצל את הכוחות האלו", אמר.

ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר טל ברגמן, הציגה בפני הנוכחים מצגת מפורטת בליווי הסבר מרתק, על כל תהליכי הרפורמה במשרד הבריאות. ההתנהלות בעבר מול היעדים לעתיד. היא הבטיחה כי משרד הבריאות יפעל בשת"פ מלא מול מערך בריאות הנפש המרכזית של מעיני הישועה כפי שהיה עד כה.

את הכנס הוביל והנחה מנכ"ל המרכז הרפואי הרב שלמה רוטשילד, אשר הציג בפני המשתתפים את יעדי המרכז הרפואי, עבר , הווה ועתיד. הוא הציג את הרב ליצמן כמיוחד בתחום העשייה הציבורית והראיה הרחבה וקרא עליו "ברוך עושה ואומר".

"רוב אישי ציבור מדברים על מה שהם רוצים לעשות. הרב ליצמן עושה ופועל ורק אחר כך מסביר ואומר. זהו זן נדיר של נבחר ציבור שמוביל את מערכת הבריאות למקום שיעשה טוב לאזרחי ישראל", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר