סוער בחיפה

לאחר שפונתה: הקהילה הליטאית דורשת את המבנה

בסוף השבוע פינו פקחי העירייה את העמותה החרדית ממבנה מועדון הפיס. כעת משגרים האברכים את תגובתם ודורשים מראש העיר להשיב להם את המבנה שלטענתם הובטח להם (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פינוי המבנה (צילום: באדיבות המצלם)

הסערה בחיפה: הקרב בין אברכי הקהילה הליטאית תושבי שכונת נווה שאנן בחיפה לבין ראש העיר יונה יהב המתנכל לדבריהם לצורכי הקהילה ולהתפתחותה הטבעית גובר.

המאבק על שטח המתנ"ס גרם לקרע חריף בשבוע שעבר בין נציג תנועת 'דגל התורה מיכי אלפר' לבין יהב והביא לחלופת מכתבים סוערת בין ראש העיר ליו"ר התנועה ח"כ משה גפני כאשר הראשון האשים את אלפר בפלישה והשתלטות על המבנה באופן בלתי חוקי והצהיר כי אל ימנה אותו לתפקיד סגן ראש העיר.

בסוף השבוע שלח יהב את פקחי העירייה שפינו את העמותה החרדית ממבנה מועדון הפיס הקהילתי. כעת משגרים האברכים את תגובתם ודורשים מראש העיר להשיב להם את המבנה שלטענתם הובטח להם.

אברכי הקהילה ועמותת 'עמודי עולם' שכרו לצורך כך את שירותיו של משרד עורכי הדין סלומון-ליפשיץ שפנו לעו"ד הדס ליטבק כהן מעיריית חיפה על מנת שישיבו להם את המבנה שלטענתם שהוקצה להם ע"י העירייה.

לדברי עורכי הדין החזקה בנכס נמסרה למרשתי עם סיום עבודות הבנייה ומזה כחודשיים מתקיימת במקום פעילות חברתית ותורנית וכן אירועים שונים. לדבריהם לא היה שום יסוד לפינוי הכפוי שהתבצע ע"י העירייה.

לדברי העסקנים מטרת העירייה הינה רמיסת החוק תוך הצרת צעדי הציבור החרדי בעיר ונסיון למנוע את התפתחות מוסדותיות מדובר בהפרה חמורה של הסטטוס קוו ובפגיעה קשה בתושביה החרדים של חיפה ולכן יצאנו למאבק משפטי.

"לאור כל האמור לעיל, ברי כי השימוש בכוח שנעשה להוצאת מרשתי מן הנכס נעשה שלא כדין", כותב עורך הדין עמית רון כשהוא דורש כאמור את החזרתם לנכס.

עו"ד רום מדגיש כי "אנו נכונים לקדם כל הידברות שכזו מתוך רצון לשיתוף פעולה והגעה להסכמות".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר