הפשרה של רגב

קבוצה שלא רוצה לשחק בשבת, לא תחויב לשחק

שרת הספורט מירי רגב כינסה מסע"ת בנוגע למשחקים בשבת. רגב הציעה פשרה לפיה, במידה ושבעה שחקנים בקבוצה תומכים במשחקים בימי חול, הקבוצה לא תחויב לשחק בשבת (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
השרה מירי רגב (צילום: מארק ישראל סלם)

שרת התרבות והספורט מירי רגב כינסה הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בנוגע לסערה סביב קיום משחקי הכדורגל בימי שבת. רגב כינסה את המסע"ת במסגרת כנס מקצועי עם מנהלי מחלקות הספורט ברשויות.

רגב קראה לכל המעורבים בנושא להגיע לפשרה. "בימים האחרונים אני בשיחות אינטנסיביות עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. קבוצות שלא רוצות לשחק בשבת לא ישחקו בשבת, וקבוצות שרוצות ישחקו" אמרה רגב.

"לא נכון בעיניי להפר סטטוס קוו שהיה קיים שנים. צריך למצוא פשרה בין ההתאחדות, המנהלת, משרד התרבות והספורט והקבוצות" אמרה רגב והציעה שלא לאכוף את האיסור על משחקים בשבת למשך 60 יום, כאשר בזמן זה ינסו למצוא פתרון שיהיה מוסכם על כולם. "תוך 60 יום נמצא את הפשרה הטובה ביותר שכולם יהיו מרוצים ממנה. אני יודעת שפשרה כזו תעלה למדינה כסף, ואני מוכנה לכך".

לדבריה, "זו מדינה יהודית ואני רוצה לכבד את שומרי המסורת. יום שבת הוא יום מנוחה וגם מבחינה סוציאלית אנחנו צריכים להעניק לכל אזרח את יום המנוחה. עד היום הדירו שחקנים ואוהדים מליהנות ממשחקי הכדורגל. זה לא יהיה נכון להגיע לחקיקה ולהתערבות הרגולטור. אני מבקשת מהיועמ"ש למצוא את הדרך לפתוח את הליגה, לקיים את מדיניות אי-אכיפה ל-60 יום ובימים האלה ההתאחדות והמנהלת יצטרכו למצוא פתרון".

כאמור, רגב הציעה כי קבוצה שלא רוצה לשחק בשבת לא תחויב לשחק: "אם יותר מ-7 שחקנים יצהירו שהם לא רוצים לשחק בשבת, זה נראה לי הגון וראוי שהקבוצה לא תשחק בשבת. שחקן שלא רוצה לשחק בשבת, לא חייב לשחק בשבת, אבל כקבוצה צריך למצוא פתרון. מרגע שיש החלטה, כל הקבוצות מחויבות לכך, גם ההתאחדות והמנהלת".

טעות קטנה התרחשה במהלך דבריה של רגב שהפגינה מעט אי-בקיאות בנושא כאשר אמרה כי "בשלב זה אנחנו לא מצליחים למצוא פתרון כדי שהליגה תחל את פעילותה מחר". הבעיה היא שהליגה כבר החלה לפני כחודש והמשחקים לא נערכים מחר, אלא בסוף השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר