וינשטיין: משמיעים רק ביקורת על המשטרה, כל ההישגים נמחקו

בנאומו בוועידת לשכת עורכי הדין מתח היועמ"ש יהודה וינשטיין ביקורת עם השר לביטחון פנים. "בימים האחרונים, נראה שמושמעת אך ורק ביקורת, וכל הישגיה הטובים של המשטרה נשכחו" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
היועמ"ש (צילום: מוטי קמחי, ynet)

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין מתח היום (שלישי) ביקורת מרומזת נגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן על החלטתו למנות מפכ"ל חיצוני למשטרה.

בנאום שנשא בפני בכירי מערכת המשפט ועשרות עורכי דין, בוועידה הרביעית של לשכת עורכי הדין, אמר וינשטיין כי במשטרה ישנן טעויות: "בימים טרופים אלו, בהם זוכה משטרת ישראל, על רקע מינוי המפכ"ל, לקיתונות של ביקורת, אבקש לנצל במה זאת על-מנת להעמיד דברים על מכונם. אין אדם או גוף ציבורי מושלמים. משטרת ישראל אינה חריג בהקשר זה. גם מתחת ידיה יוצאות תקלות לא פשוטות. כמו כולנו, גם היא יכולה להשתפר ולהתייעל".

"לצערי, בימים האחרונים, נראה שמושמעת אך ורק ביקורת, וכל הישגיה הטובים של משטרת ישראל נשכחו כלא היו" אמר וינשטיין באירוע.

"לא מתקבל על דעתי שככל שגוברת התשוקה למנות מפכ"ל מחוץ לשירות המשטרה, כך, ובאותה מידה ממש, מתגמדים הישגיה של המשטרה ונעלמים משל חלום היו".

באשר למועמד עצמו אמר וינשטיין: "התבקשנו לבדוק את מועמדותו למפכ"לות של תת אלוף במילואים גל הירש. פניה זו הגיעה לשולחני סמוך לאחר שהוצגה המועמדות לציבור".

"עיתוי זה גרם לכך שדבר הבדיקה הפך פומבי, ומטבע הדברים גם פוגע. אנו רגישים מאד למשך הזמן שחולף ולצורך לקדם את המינוי במהירות האפשרית ולמזער את הפגיעה ככל שניתן", הוסיף.

עוד אמר כי "לכך ראוי ללא ספק המועמד עצמו. לכך ראויה משטרת ישראל. ולכך ראוי הציבור הסומך על שירותיה של המשטרה. יחד עם זאת, הבדיקה צריך שתיעשה בצורה יסודית ונכונה. מבלי לוותר על כך, נעשה כל אשר לאל ידינו לזרז את הבדיקה ולאפשר לוועדת טירקל לקבל החלטה מושכלת ונקיה. אם יהיה צורך בכך, וכך גם הודעתי לפרקליטו של גל הירש, יישמע מר הירש בפנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר