לראשונה בישראל: ניתוח למניעת דום נשימה

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נערך לראשונה בישראל ניתוח למניעת דום נשימה. פרופ' גדעון בכר: "מזהים את העצב המניע את הלשון ועוטפים אותו באלקטרודה". צפו. לא לבעלי לב חלש (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(וידאו: ג'ורג' גינסברג - ynet, תמונה ראשית: שאטרסטוק)

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נערך אמש (שני) לראשונה בישראל ניתוח מניעת דום נשימה. הניתוח נערך למאיר ליברמן, בן 60 מפתח תקווה, שסבל מדום נשימה. לדבריו, הוא גילה על כך לאחר שנרדם כאשר נהג ברכבו. לדבריו, בעודו מחכה שהרמזור האדום יתחלף, רגלו ניתקה מדוושת הבלם.

לאחר התייעצות עם רופאיו הוחלט לבצע את הניתוח החדשני - השתלת קוצב לשון. הניתוח מבוצע באופן תדיר בעולם, אך בישראל כאמור, מדובר בניתוח ראשון מסוגו.

פרופ' גדעון בכר, סגן מנהל מערך אף אוזן גרון בבילינסון, שביצע את הניתוח, הסביר: "קוצב הלשון אמור לגרות את בסיס שריר הלשון כדי למנוע צניחה. כך, באמצעות חתך קטן בצוואר, מזהים את העצב המניע את שריר הלשון ועוטפים אותו באלקטרודה מיוחדת מסיליקון, כ-5 מ"מ אורכה. האלקטרודה שמחוברת לקוצב אותו משתילים בבית החזה, ממש כמו קוצב לב".

לאחר מכן הרופא מתכנת באופן אישי את הקוצב ומתאים אותו למטופל אחרי בדיקה במעבדות שינה. הניתוח שבוצע אמש נעשה בשיתוף עם פרופ' טומס שפיצר מנהל, היחידה לשחזורי ראש צוואר בבית החולים. בנוסף, גם טכנאי מיוחד מחו"ל הגיע על מנת לעקוב מקרוב אחר הנעשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר