מאבק השבת בחדרה

הישג לנציגים החרדים: לא יחללו שבת בהכנות לפסטיבל

אחרי פגישות של הנציגים החרדים במועצת העיר חדרה בן ציון נורדמן ובועז ביטון, עם ראש העיר, הצליחו הנציגים למנוע את חילולי השבת בהכנות לפסטיבל בנחל חדרה שייתקיים במוצאי שבת (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בועז ביטון (צילום: באדיבות המצלם)

נמנע חילול שבת: על רקע המחלוקת בין ראש העיר חדרה לנציגים החרדים בנושא השבת, הגיעו הצדדים לסיכום שימנע את חילול השבת באירוע הפסטיבל שיתקיים במוצאי השבת הקרובה - ערב ראש השנה.

האירוע אמור היה להתקיים תוך חילול שבת בפארק נחל חדרה, כאשר לפי התכנון התושבים היו אמורים להגיע מיד עם צאת השבת, מה שהיה גורם לעבודות תוך כדי השבת.

הנציגים החרדים חברי המועצה בן ציון נורדמן ובועז ביטון, הגיעו להסכמה עם ראש העיר כי העבודות לא יתבצעו בשבת.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר ביטון: "ראש העיר התייעץ עם בן ציון נורדמן כיצד למנוע את חילולי השבת והוחלט כי ביום שישי לפני כניסת שבת יהיה מוכן הפסטיבל בין אם זה ההגברה וכל הציוד הנדרש, וגויים ישמרו על המקום. תחילה סוכם לפתוח את השערים בשעה 20:30 והצלחנו לדחות את המועד בשעה".

אולם למרות ההצלחה, ביטון סבור כי ההסכמה ששררה בנושא הפסטיבל לא מעידה בהכרח על שינוי בגישה בנוגע לחוק השבת שהפך לדגל מבחינת ראש העיר. "אני לא חושב שתהיה השפעה על חוק השבת. כעת לא ברור להיכן החוק יגיע ולהערכתנו יש שתי אופציות האחת עתירה לבג"ץ ואופציה נוספת שמפלגת 'זהות יהודית' תעלה הצעת חוק לבטל את החוק הקודם שהסמכות היכן לפתוח בשבת נמצאת אצל ראש העיר, ולחוקק חוק אחר כדי להביך גם אותנו החרדים", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר