8 טיפים שיעזרו לכם לעבור דירה ולהישאר עם חיוך

מעבר דירה יכול להפוך לסיוט שלא חשבתם עליו בחלומותיכם הגרועים ביותר, אך אפשר גם אחרת. קבלו את הכתבה שתהפוך את מעבר הדירה שלכם לחוויה של סדר, שלווה ויעילות (בבית)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מעבר דירה: זה מתיש, זה קשה פיזית, זה קשה נפשית שלא לדבר על ההתמודדות עם הילדים, עם סידור החדרים ועם ההשלכות של שבירת השיגרה המבורכת.

למרות הכל (לא תאמינו) ניתן לעבור דירה ולהישאר עם חיוך. כמו תמיד, הכל מתחיל ונגמר בגישה חיובית שמקרינה על הסובבים וחוזרת במעגל קסמים אלינו. ובינינו, לא קל להישאר חיוביים כשאורזים מטבח שלם בקרטונים.

להלן שמונה טיפים שיהפכו את מעבר הדירה שלכם לקל ונעים.

1. תכנון מוקדם

תכנון מוקדם מונע עוגמת נפש רבה בהמשך הדרך. באופן אישי, (אולי בהשראת השורשים הייקים שלי) אני אוהבת לתכנן עד לפרטים הקטנים ביותר, שהכל יהיה כתוב וידוע לכל בני הבית השותפים למשימת העברת הדירה. כאשר הכל ידוע מראש, העבודה מחולקת נכון בין בני הבית וישנם זמנים קבועים לכל שלב במעבר הדירה, ישנו הדבר החשוב ביותר - שקט נפשי. אתם כמובן לא חייבים להיות אובססיביים כמוני לסדר ורישום, אך תכנון ברמה גבוהה הוא חובה אם אתם רוצים לעבור דירה בשלווה.

תכנון נכון כולל ארגון (ורישום) מראש של הפרטים הבאים:

תאריך מדויק למעבר הדירה: הזמנת מוביל שבועיים מראש למועד המתוכנן למעבר. כמובן לאחר עריכת סקר שוק.

תאריך מדויוק להתחלת אריזה: לקביעה זו יש אפקט פסיכולוגי מצוין על הילדים, כל בני הבית נכנסים ל"מוד" של מעבר דירה והילד שכבר הוכן מראש לאריזת הדברים לא בוכה על כך ש"הזיזו לו את הגבינה".

סדר האריזה של חפצי הבית: למשל, החפצים שבארונות עם הדברים השימושים ביותר, ייארזו רק בקרטונים האחרונים.

קביעת זמני התחלה וסיום של האריזה לגבי כל חלק וחלק בבית בנפרד: זהו אחד הטיפים היותר טובים שמצאתי. קביעת זמנים לאריזת חדר שלם לעולם לא תעמוד במבחן המציאות, בעוד שקביעת זמנים אך לאריזת 'ארון חדר הבנים' (זמן אותו קל יותר להעריך במדויק) יעילה הרבה יותר וסביר להניח שתעמדו ביעדי הזמנים הללו בדייקנות.

קביעת חלוקת עבודה מסודרת והגיונית לכל בני הבית: על החלוקה להיות שוויונית כדי למנוע מרמור, ומצד שני עליה למנוע עומס מיותר מן הילדים הקטנים.

חלוקת 'עבודה' גם לקטנטנים: חשוב להעסיק אותם 'בשעות קשות' אלו. תכננו מראש כיצד תעסיקו את הילדים הקטנים שעלולים להפריע במלאכת האריזה, או לחילופין להיכן תשלחו אותם בשעת האריזה, הטעינה והפריקה של חפצי הבית.

סימון הקרטונים בהתאם לפריטים שהם מכילים: לדוגמה, אריזת כלי המטבח מהארון המכיל את הכלים 'הבשריים' בקרטון נפרד (או בסדרת קרטונים מסומנים), בלי לערבב פריטים מארונות אחרים. את הקרטונים יש לסמן היטב ("ארון כלים בשרי מס' 1 - סירים"). תכנון צורת אריזה זו תקל עליכם לאין שיעור בזמן פריקת החפצים בבית.

לסיום: כפי שעשינו תכנון מפורט לקראת האריזה כך נעשה גם לקראת הפריקה. דבר זה כולל עריכת רשימה המכילה את המיקומים בהם צריך לפרוק כל קרטון, סדר פריקת תוכן הקרטונים וסידורם בארונות, מי ישוכן באיזה חדר וסידור הריהוט מראש.

התכנון המקדים הוא מאוד אינדיווידואלי ולחלוטין לא בטוח כי הרשימה שלעיל מתאימה לצרכיכם, אך היא בהחלט יכולה לשמש קו מנחה לרשימה מותאמת שתכינו בעצמיכם. בהצלחה!

2. הדברה

סופסוף בית ריק, נטול רהיטים או בני אדם. הכי נכון לבצע הדברה בשלב הזה - רגע אחרי שהדיירים הקודמים עזבו ורגע לפני שאנחנו נכנסים אל הדירה לאחר שרחצנו, שיפשפנו ושטפנו את הדירה המיועדת. כרגיל, גם כאן חשוב מאוד תכנון מראש. צריך לזכור כי (בדרך כלל) אין לשהות בדירה שלושה ימים לאחר ביצוע ההדברה ולכן חשוב להזמין את המדביר כבר ברגע הראשון בו הדירה תהא פנויה מחפצים ואנשים, כך תוכלו להותירה אטומה ותגבירו את יעילות ההדברה למקסימום בלי סיכונים מיותרים.

3. טלפון ואינטרנט

לא פעם אנחנו מתמקמים בדירה החדשה וקו טלפון עם נתב האינטרנט עדיין לא הועבר. גם כאן תכנון מוקדם מסייע. מומלץ לתאם עם חברות התקשורת שבוע או שבועיים מראש על בוא מתקין. רצוי לתאם את ההתקנה יום או יומיים לאחר ההובלה (לאחר שהתארגנתם בבית החדש) או לחילופין (במידה והדבר אפשרי) בסמוך לפני העברת הדירה. (ואם כבר מדברים על העברות, אל תשכחו את עדכון המען שלכם במקומות הנדרשים - משרדי ממשלה, חברת המים, חברת החשמל מפעיל הסלולר וכדו').

4. האריזה

אל תתפשרו על איכות הארגזים. ארגז לא תקין עלול לגרום לעוגמת נפש רבה, כאשר במהלך ההובלה הוא עלול להיקרע ותכולתו תישפך ותהרס. ארגזים איכותיים ניתן להשיג בדרך כלל אצל המוביל, אך ישנם גם גמ"חים המספקים קרטונים איכותיים למטרות המעבר.

הצטיידו בשניים שלושה גלילי דבק 'מסקנטייפ' איכותי, והשתמשו ביד חופשית. סגרו את הארגזים הרמטית, סמנו ארגזים המכילים דברים שבירים בלורד 'ארטליין' בולט והשיגו ניילון בועות (פץ-פץ) לשימור הדברים השבירים.

רגעי האריזה הם רגעים מאושרים עבור אלו שלא אוהבים לצבור זבל בביתם. ה'ווק' שלא השתמשת בו בעשור האחרון או בגדי החורף משנות התשעים שעדיין תקועים לך בארון העליון ל"כשתרזי", יכולים למצוא את עצמם בקו ישיר לצפרדע הברזל שמתחת לביתך. אין טעם להעמיס על המובילים, עלייך ועל הבית החדש עם דברים לא שימושיים. בנוסף, ישנם דברים לא מעטים שיכולים להיות שימושיים ביותר עבור אחרים (הצעצועים של הילדים שכבר גדלו בינתיים, או בגדים איכותיים ומצויינים שכבר 'לא עולים' עלייך או על הילדים). זהו רגע נפלא המאפשר לעשות חסד ולשגר את החפצים והביגוד השמיש לאלו שבאמת צריכים.

5. שירותי אריזה

לא סובלים לארוז? יש לכם פריצת דיסק? אל תפסלו שירותי אריזה. כן. יש דבר כזה וזה עולה בסביבות 1,500 עד 3,000 שקלים לדירה ממוצעת. את השירות ניתן לקבל גם אצל חברות ההובלות עצמן הנותנות עיסקת חבילה של הובלה ואריזה במחיר משתלם יותר. קחו בחשבון.

6. ההובלה

אז כבר אמרנו שחשוב לתאם את ההובלה מראש, וכדאי שזה יהיה שבוע או שבועיים לפני יום המעבר. אם ניתן, וודאו שיש לכם מסמך כתוב עם המוביל בו נרשמו: יום ושעת ההובלה והתשלום עבורה, זאת כדי לבטח את עצמיכם מפני עליית מחיר פתאומית לאחר שכל הדברים כבר הועמסו על המשאית (כן. גם זה קורה כשהמובילים לא במצב רוח טוב, והם נאלצו להעביר כמות חפצים גדולה מששיערו). לחילופין חפשו מוביל מוכר או בעל דירוג אמינות גבוה והמנעו מעוגמת נפש.

7. פריקה

כאמור, תכנון טוב מקל מאוד בשעת הפריקה - מן הארון המסומן היישר אל המדף הרלוונטי. טיפ שימושי ביותר (אם כי לא תמיד ניתן לביצוע) הוא הרכבת הריהוט לפני העברת החפצים לדירה החדשה. הגעה לבית כאשר כל הארונות נקיים, מורכבים (רק הארונות. אין צורך להוביל ולהרכיב מראש את שאר הריהוט, כגון ספות מיטות וכדו') ומוכנים לטעון את החפצים שבארגזים הופכת את המעבר לנעים לאין שיעור, לעומת מצב בו הארגזים שוכנים לצד ארונות מפורקים הממתינים להרכבה (למי יש כוח גם להרכיב את הריהוט וגם לפרוק את החפצים).

גם כאן יש לקחת בחשבון אפשרות להזמנת נגר להרכבת הריהוט. קבעו עימו מראש, ודאגו לכך שהעבודה תעשה ביעילות ובמהירות, כך שתוכלו לחזור בהקדם האפשרי לשגרה. חשוב: אל תתפשרו על איש מקצוע מאיכות ירודה או על חובבן שפירוק והרכבת ריהוט אינו מקצועו. הרהיטים עלו לנו כסף רב, והרכבה כושלת עלולה לקלקלם ולגרום לעוגמת נפש רבה ולהוצאת ממון לחינם.

8. חנוכת הבית

זהו, הגעתם לרגע המרגש והמאושר, יש לכם דירה חדשה וריח הצבע הטרי עוד באוויר. האמת אין טעם - בדיוק עכשיו - לטנף את הדירה וליצור בלאגן מיותר עם אירוע רב משתתפים. המתינו עד להתבססות בדירה החדשה (לאלו שאינם מקפידים לקיים את חנוכת הבית הישר ביום הראשון להשתכנות בביתם), ורק כאשר כל הדברים יפרקו ויסודרו בארונות המתאימים התחילו בחגיגות. אני לא יודעת מה איתכם לי מספיקים כמה בני משפחה וחברים עם כיבוד קליל.

יישוב טוב!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר