בצה"ל קיימו תרגיל ללוחמה בכמה חזיתות עם בכירי המטכ"ל

בצה"ל סיימו תרגיל שנערך השבוע, בהשתתפות הרמטכ"ל אייזנקוט ובכירי המטכ"ל, ונועד לשפר את היכולת לפקד על לוחמה בכמה חזיתות במקביל. בתרגיל השתתפו הפיקודים המרחביים (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל הסתיים תרגיל שנערך בארבעת הימים האחרונים בהשתתפות בכירי המטה הכללי, במטרה לשפר את האפשרות לפקד על מספר חזיתות במקביל.

התרגיל בראשותו של האלוף (מיל') גרשון כהן, כלל את הפיקודים המרחביים, פיקוד העורף, אגפי המבצעים, מודיעין, התקשוב והלוגיסטיקה.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בתרגיל אופרטיבי אשר נועד לוודא את כשירותם של המערכים השונים בכלל הגזרות, ביניהם כל הפיקודים המרחביים, פיקוד העורף, אגפי המבצעים, המודיעין, הלוגיסטיקה והתקשוב".

הקצינים הבכירים שהשתתפו בתרגיל, שינו את לוח הזמנים שלהם בעקבות התרגיל, עלו על מדי ב' וישנו במשרדיהם בקריה בתל אביב.

התרגיל הסתיים רגע אחרי שמבקר המדינה ביקר את מוכנות מערכת הביטחון לשעת חירום. בדו"ח נחשפו הבעיות מהן חוששים גורמים במדינה בכל הנוגע להיערכות למצב חירום.

המבקר טען כי "צה"ל צופה כי תרחישי מלחמה עתידיים יהיו קשים בהרבה בהיקפם ובחומרתם ממבצע 'צוק איתן'. סבורני כי על דרג מקבלי ההחלטות בישראל, ובראש וראשונה ראש הממשלה ושרי הממשלה, לטפל בדחיפות בממצאים שהועלו בדוח זה, תוך בחינה שלמה של סוגיית היערכות העורף האזרחי לשעת חירום ומוכנותן של המערכות השונות לשעת חירום".

"עדיין לא קיים הסדר חקיקתי מקיף שמרכז את כל העניינים הנוגעים לטיפול בעורף במועדי חירום", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר