"למרות שזה יהיה סיוט למאבטחים"

נתניהו: "מוכן להיפגש עם אבו מאזן גם ברמאללה"

רה"מ בנימין נתניהו נפגש עם חברי אגודות הידידות הפרלמנטריות בבריטניה, והצהיר כי הוא מוכן להגיע אפילו לרמאללה, למרות שזה יהיה סיוט למאבטחים, ולשאת ולתת עם אבו מאזן". צפו (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו במפגש עם חברי אגודות הידידות הפרלמנטריות בבריטניה (צילום: איתי בית-און. סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם חברי אגודות הידידות הפרלמנטריות בבריטניה. במפגש השתתפו כמאה ועשרים חברי פרלמנט ובית הלורדים המייצגים את מפלגות השמרנים, הלייבור, ליברל-דמוקרטים, UKIP, SNP, ו- DUP.

במהלך המפגש אמר נתניהו: "הייתה לי עכשיו ההזדמנות לדון עם ראש הממשלה קמרון כיצד לנצל את ההזדמנויות וכיצד להתמודד עם האתגרים. אבקש להתחיל בזה את הערותיי. אמרתי עכשיו ברחוב דאונינג 10, שוב, הנה המבחן, זה פשוט.

"אני מוכן ברגע זה, ללא תנאים מוקדמים, ללא תנאים מוקדמים כלל, לשבת עם הנשיא עבאס ולעשות משא ומתן לשלום הזה. אני מוכן לנסוע לרמאללה. כן, זה סיוט לאנשי הביטחון שלי, אך אני לעתים עושה את זה כשאני עוצר בדוכני פלאפל, הם יאלצו להתמודד עם זה. או הנשיא עבאס יכול לבוא לירושלים, או, למען ה', אנחנו יכולים להיענות לחלק מההצעות האלה למקומות מבודדים בסיציליה או פיורדים בנורבגיה. מה שלא יהיה, בכל מקום, בכל זמן, עכשיו, ללא תנאים מוקדמים".

נתניהו וקמרון לפני הפגישה בדאונינג 10 (לע"מ)

נתניהו כאמור נועד עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, שאמר בפתח הפגישה: "זה תענוג גדול לקבל את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לרחוב דאונינג 10. אני זוכר היטב את הביקור שלי בישראל והאפשרות לנאום בפני הכנסת. זה היה כבוד גדול. אנחנו נדון בנושאים כלכליים וכמובן בנושא דאעש בסוריה ועיראק. כמובן שאנחנו תומכים בזכות של ישראל להגן על עצמה. אנחנו תומכים בפתרון שתי המדינות, וגם על זה נדון בפגישה. זה תענוג לארח אותך כאן".

נתניהו אמר: "אני מצפה לדון איתך בשלושה נושאים. הראשון הוא ביטחון: המזרח התיכון מתפורר תחת כוחות האסלאם הקיצוני - הסוני בהנהגת דאע''ש והשיעי בהנהגת איראן. אני מאמין שנוכל לפעול יחדיו על מנת להדוף את האסלאם במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

"הנושא השני, ולא פחות חשוב - שלום. אני רוצה לומר כאן, בדאונינג 10, שאני מוכן לחדש את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים, ללא תנאים מוקדמים לקיום המו"מ, ואני מוכן לעשות זאת באופן מיידי.

"הנושא השלישי - טכנולוגיה. העתיד שייך לאלה שמחדשים. בריטניה וישראל הם מרכזי טכנולוגיה, ישראל היא מרכז חדשנות בתחומי הסייבר ואם נאחד את המשאבים שלנו נוכל להציע עתיד טוב יותר".

צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר