מסתמן

מסתמן: תבוטל החלטת ציפי לבני; קרובי משפחה ימונו לדיינים

להערכת גורמים בוועדה למינוי דיינים, תבוטל החלטה של השרה ציפי לבני לפיה הוועדה לא תעסוק במינוי דיינים קרובי משפחה של חבריה והרבנים ינון בוארון ואריאל שוויצר ימונו לדיינים. כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציפי לבני (Tomer Neuberg/Flash90)

הוועדה למינוי דיינים מתכנסת זה למעלה משש שעות בלשכתו של יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ. על פי מקורות בוועדה, ההחלטה של יו"ר הוועדה לשעבר ח"כ ציפי לבני שלא לדון בשמות קרובי משפחה של חברי הוועדה - תבוטל. במשך כשעתיים וחצי דנו חברי הוועדה על שמות קרובי משפחה של חברים בוועדה.

ציוצים מאת ishaycoen

בזמן הדיון על הרב ינון בוארון והרב אריאל שוויצר, יצאו קרובי משפחותיהם החברים בוועדה - הגאון רבי דוד לאו והגאון רבי ציון בוארון - ואפשרו לשאר חברי הוועדה לדון בשמות. ככל הנראה, כך להערכת גורם ששוחח עם "כיכר השבת", הרב ינון בוארון ייבחר לתפקיד במקומו של הרב שמואל חזן.

במידה ואכן הדבר ייצא אל הפועל, מדובר בניצחון משמעותי של הגר"צ בוארון, זאת לאחר שפעם הקודמת (בתקופת השרה שעבר לבני) הוא פוצץ את ישיבת הוועדה בשל סירובה לדון בבנו. ההערכה היא כי במידה ואכן הרבנים בוארון ושוויצר ייבחרו, לא מעט ארגוני נשים יעתרו לבג"צ נגד הבחירה.

יצויין, כי על פי הנראה ימונו תשעה עשר דיינים לבתי הדין האזוריים - בחלוקה שווה בין ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי. בנוסף נראה כי חברי הוועדה לא ידונו ככל הנראה בבחירות לבית הדין הגדול - שם חילוקי הדעות עדיין נדונים. יודגש, כי למרות ההבנות החלקיות הדיון עשוי להיפסק בשל מחלוקות שמתעוררות כל העת בין חברי הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר